شهردار گرگان گفت: بودجه پیشنهادی ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان برای سال ۱۳۹۹ با رای اکثریت اعضای شورای شهر گرگان به تصویب رسید.

بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان در سال ۹۹ تصویب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، عبدالرضا دادبود بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بودجه پیشنهادی 600 میلیارد تومانی شهرداری گرگان برای سال 1399 با رای اکثریت اعضای شورای شهر گرگان به تصویب رسید که این بودجه نسبت به سال 1398 با افزایش دو برابری همراه بوده است.

وی افزود: بودجه شهرداری گرگان در سال گذشته 300 میلیارد تومان بود که تمام آن محقق شد و بودجه 600 میلیارد تومانی امسال هم با توجه به پروژه‌های مورد نظر پیش بینی می‌کنیم محقق شود.

دادبود ادامه داد: با توجه به پروژه‌هایی که برای امسال پیش بینی کردیم نیاز به جهش قابل توجهی در بودجه نسبت به سال گذشته داشتیم و تامین منابع مالی برای تحقق این بودجه با تنوع زیادی همراه است.

وی اضافه کرد: فروش اوراق، تسهیلات بانکی، مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، فروش املاک و غیزه از جمله مواردی است که پیش‌بینی شده تا بودجه سال 1399 شهرداری گرگان به طور کامل محقق شود.

شهردار گرگان در خصوص احداث شهربازی در منطقه هزارپیچ گفت: شهربازی گرگان با حمایت شهرداری و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ما در سال 1399 است.

دادبود افزود: لایروبی رودخانه‌های سطح شهر، پیاده راه خیابان امام خمینی (ره)، پل سواره رو محله انجیراب، زیرگذر عابر پیاده در میدان بسیج، ساماندهی ورودی شهر گرگان و تقاطع غیر هم سطح در صورت تصویب در شورای حل ترافیک، جداره سازی و کف سازی بافت تاریخی، مرمت اتوبوسرانی و خرید اتوبوس جدید، تکمیل فرهنگسرای شهر گرگان، ساماندهی بازارچه‌های محلی و توسعه سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، احداث مراکز فرهنگی در محله‌های مختلف، خرید لوازم برای پارک‌ها و مبلمان شهری و غیره از مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که اعتبار آنها در بودجه امسال شهرداری گرگان پیش بینی شده‌اند.

وی تصریح کرد: 347 میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری گرگان مربوط به پروژه‌های عمرانی و 237 میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات هزینه‌ای است.

دادبود با بیان اینکه بخشی از بودجه پیش بینی شده شهرداری گرگان از فروش املاک تامین می‌شود، بیان داشت: درآمد حاصل از فروش املاک شهرداری را در پروژه‌های عمرانی هزینه می‌کنیم و در دو سال اخیر درآمد 65 میلیارد تومانی از فروش املاک شهرداری را به پروژه‌های شهری اختصاص دادیم.

وی در خصوص پروژه‌های شهرداری گرگان برای بافت تاریخی خاطرنشان کرد: دیواره سازی مرکز محله سرچشمه تا نعلبندان انجام شده، همچنین خیابان غذا در 15 متری پاسرو آماده بهره برداری است که موقتا به دلیل جلوگیری از ایجاد تجمع و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افتتاح نشد.

دادبود در خصوص مشکلات آسفالت خیابان‌ها گفت: در خیابان‌های گرگان کنده کاری زیادی داریم و برای آسفالت کردن باید از شرکت‌هایی مانند آب و فاضلاب، گاز و برق استعلام بگیریم که آب و فاضلاب به دلیل اهمیت آن در اولویت قرار دارد.

به گفته وی، در مجموع حدود 80 میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌ها هزینه کردیم تا منجر به رضایت مردم شود و برای امسال هم هشت میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم.

شهردار گرگان در خصوص اقدامات شهرداری گرگان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: 300 هزار ماسک از شهرداری گوانگژو چین به شهرداری گرگان اهدا شد که 100 هزار عدد بین مردم محله‌های کم برخوردار توزیع خواهد شد و فردا هم عملیات جهادی و مانور بزرگ مبارزه با ویروس کرونا در 30 منطقه شهر گرگان انجام خواهد شد.

دادبود در خصوص شلوغی خیابان امام خمینی (ره) گرگان و بساط دست‌فروشان در روزهای پایانی سال گفت: حدود 700 دست‌فروش در خیابان امام خمینی (ره) گرگان بساط کرده بودند و شهرداری گرگان نمی‌توانست با 30 نیروی سد معبر جلوی آنها بگیرد و بساط‌شان را جمع کند.

وی ادامه داد: نیاز بود نیروی انتظامی و بخش‌های مختلف پای کار باشند تا نسبت به جمع آوری بساط دست‌فروشان خیابان امام خمینی (ره) گرگان اقدام شود، ضمن اینکه استاندار گلستان دستور داده بود تا اصناف با همکاری فرمانداری گرگان این موضوع را حل و فصل کنند که با موفقیت همراه نبود.

وی اضافه کرد: حجم بالای کار و محدودیت قانونی این اجازه را به شهرداری نمی‌داد که برای جمع آوری بساط دست‌فروشان در شب‌های پایانی سال اقدام کند، ضمن اینکه اصناف خیایان امام خمینی (ره) گرگان هم با دست‌فروشان همکاری می‌کردند و به آنها برق می‌دادند.

افزایش 2 برابری بودجه شهرداری گرگان؛تحقق 100 درصدی بودجه سال 98

همچنین حمیدرضا آقاملائی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه رسمی شورای شهر گرگان با حضور 7 نفر از اعضاء اظهارداشت: بودجه سال 1399 شهرداری گرگان به میزان 600 میلیارد تومان پیش بینی و مصوب شده است که نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به تحقق 100 درصدی بودجه سال گذشته شهرداری گرگان افزود: از بودجه مصوب شده  سال جاری شهرداری حدود 40 درصد برای اعتبارات هزینه ای و 60 درصد برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از ویژگی های مهم بودجه شهرداری گرگان برای سال 99، می توان به افزایش بهره برداری در بودجه‌ریزی، مدیریت منابع و استفاده بهینه از اموال و دارایی‌های راکد و تنوع‌بخشی به ظرفیت‌های درآمد پایدار اشاره کرد.

آقاملائی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت و همکاری بخش خصوصی و غیردولتی در اجرای پروژه های شهری، اصلاح نظام درآمد شهرداری با رویکرد تقویت وصول و درآمدهای پایدار قانونی، بهبود و بکارگیری نظام‌های یکپارچه، هوشمندسازی اطلاعات برای بهبود خدمات رسانی و گسترش آموزش های شهروندی و ارتقاء فرهنگ شهروندی نیز از راهبردهای بودجه سال 99 شهرداری است.

وی افزود: بودجه شهرداری گرگان در سال گذشته 300 میلیارد تومان بود که تمام آن محقق شد و بودجه 600 میلیارد تومانی امسال هم با توجه به پروژه‌های مورد نظر پیش‌بینی می‌کنیم محقق شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار