رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان خبر داد:

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان گلستان با اشاره به علل ترافیک سنگین در سطح شهر گرگان، گفت: روند رو به رشد جمعیت و افزایش تعداد خودروها در ایجاد ترافیک سنگین گرگان بی‌تأثیر نبوده است.

تلاش برای روان‌سازی ترافیک گرگان/ افزایش ۳۰۹ درصدی خودروها

به گزارش گلستان 24، سرهنگ محمد طبیبی با اشاره به علل ترافیک سنگین در سطح شهر گرگان، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد از سال ۹۰ تاکنون رشد جمعیت با افزایش ۱۱ درصدی همراه بوده و بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت شهر افزوده شد.

وی افزود: همچنین تعداد خودروها در سال ۹۰، ۱۱۰ هزار دستگاه بود که این میزان در حال حاضر به ۴۵۰ هزار دستگاه رسید و فارغ از تعداد موتورسیکلت رشد ۳۰۹ درصدی داشته است.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان با اشاره به اینکه در مرکز استان گلستان نیز در سال ۹۶ تقاضای ساخت پل های بزرگ و تقاطع های غیرهمسطح مطرح شد، تصریح کرد: در حال حاضر امکان افزایش راه و معابر جدید در مرکز استان وجود ندارد و به نظر می رسد باید با خیابان‌های فعلی مدارا کنیم.

طبیبی با بیان اینکه ما همچنان پیگیر روان سازی ترافیک در سطح شهر گرگان هستیم، بیان کرد: تقاضای مردم گرگان وجود ترافیک روان در سطح شهر است و در راستای رفع این معضل در حال حاضر برخی از خیابان های گرگان یک طرفه شده است.

وی با بیان اینکه رفع معضل ترافیک نیازمند صرف هزینه های زیادی است، خاطرنشان کرد: شورای ترافیک استان و شهرستان باید برای رفع معضل ترافیک تدابیری بیاندیشد که در حال پیگیری این مهم است.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان با اشاره به تأثیر حفاری‌ها و عملیات عمرانی سطح شهر در ایجاد ترافیک، توضیح داد: پلیس راهور تمام تلاش خود را به کار گرفته که حفاری و پروژه های عمرانی منجر به ترافیک نشود اما در برخی از نقاط اجرای عملیات های عمرانی ضروری و اجتناب ناپذیر است که از مردم و رانندگان درخواست می کنیم در این نقاط صبوری بیشتری به خرج دهند.

طبیبی به تأثیر مسئله بازگشایی مدارس بر افزایش ترافیک سطح شهر اشاره کرد و متذکر شد: در سال جاری استفاده والدین گرگانی از سرویس مدارس روند کاهشی داشته و بسیاری از والدین فرزندان خود را به صورت تک سرنشین و با وسیله نقلیه شخصی به مدارس می رسانند که همین مسئله بروز معضل ترافیک را دوچندان کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار