دبیر خانه کشاورزی استان گلستان:

دبیر خانه کشاورزی استان گلستان با تاکید براینکه لازم است زنجیره بخش دام وطیور استان تقویت شود گفت: ایجاد و تقویت زنجیره تامین در استان موجب پایداری و مدیریت بخش تولید و مصرف و جلوگیری از نوسانات قیمت در بازار ها می شود.

زنجیره بخش دام و طیور باید تقویت شود/ سود بی‌ثباتی کشاورزی به جیب دلالان می رود

به گزارش گلستان 24، علی قلی ایمانی اظهارکرد: متاسفانه در کشور ثبات اقتصادی در محصولات کشاورزی نداریم و در یک سال قیمت ها دائم تغییر می کند و همین باعث می شود قیمت سایر بخش ها از جمله حمل نقل افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: این افزایش و کاهش قیمت ها به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیست و متاسفانه فقط دلالان هستند که از این وضعیت بی ثبات سود می‌برند.

ایمانی بیان کرد: بیشتر باید به سمت تولید قراردادی در محصولات لبنی و دامی برویم واتحادیه دامداران باید با زارعین قرارداد ببند که یک زنجیره تولید به وجود بیاید  که قطعا از این وضعیت، تولید کننده و مصرف کننده سود می‌برد.

وی گفت:  برای تقویت زنجیره تولید دام و طیور قبل آن حتما زنجیره ای از فعالیت های قبل،حین و پس از تولید ایجاد تا طی آن مواد اولیه تولید فراهم و کالای نهایی بدون واسطه های غیر ضرور به بازار عرضه شود.

وی یادآور شد: دام و طیور از استراتژیک‌ترین صنایع کشور است و بخش زیادی از مواد پروتئینی مورد نیاز جامعه از  این طریق تامین می‌شود و باید در این زمینه از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: زنجیره تولید در بخش دام طیور استان تقویت شود و دولت باید برای حمایت از این زنجیره موضوع تسهیلات بانکی، حمایت از مرغداری در زمان بحران ها، آنفولانزا و تامین نهاده‌ها حمایت های لازم را انجام دهد.علی قلی ایمانی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: متاسفانه در کشور ثبات اقتصادی در محصولات کشاورزی نداریم  و در یک سال قیمت ها دائم تغییر می کند و همین باعث می شود قیمت سایر بخش ها از جمله حمل نقل افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: این افزایش و کاهش قیمت ها به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیست و متاسفانه فقط دلالان هستند که از این وضعیت بی ثبات سود می برند.

ایمانی بیان کرد: بیشتر باید به سمت تولید قراردادی در محصولات لبنی و دامی برویم واتحادیه دامداران باید با زارعین قرارداد ببند که یک زنجیره تولید به وجود بیاید  که قطعا از این وضعیت، تولید کننده و مصرف کننده سود می برد.

وی گفت:  برای تقویت زنجیره تولید دام و طیور قبل آن حتما زنجیره ای از فعالیت های قبل،حین و پس از تولید ایجاد تا طی آن مواد اولیه تولید فراهم و کالای نهایی بدون واسطه های غیر ضرور به بازار عرضه شود.

وی یادآور شد: دام و طیور از استراتژیک‌ترین صنایع کشور محسوب می شود و بخش زیادی از مواد پروتئینی مورد نیاز جامعه از  این طریق تامین می‌شود و باید در این زمینه از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: زنجیره تولید در بخش دام طیور استان تقویت شود و دولت باید برای حمایت از این زنجیره موضوع تسهیلات بانکی، حمایت از مرغداری در زمان بحران ها، آنفولانزا و تامین نهاده‌ها حمایت های لازم را انجام دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار