معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حضرت معصومه (س) الگوی خودسازی است، گفت:ایشان مطیع امام زمانش بود و برای ایجاد شبکه گفتمان ساز مکتب امامت، تلاش زیادی کرد.

حضرت معصومه( س) الگوی تمدن ساز خودسازی و جامعه پردازی است

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام رضا دیلمی با اشاره به ابعاد شخصیتی کریمه اهل بیت (س) اظهارکرد: حضرت معصومه (س) الگوی خودسازی و جامعه پردازی است، آن حضرت در شناخت دقیق تکلیف، مطیع امام زمانش بود و برای ایجاد شبکه گفتمان ساز مکتب امامت، تلاش فراوانی کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: زمینه اصلی و پایه ریزی مرکز نشر مکتب قرآن و عترت در ایران را امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارش حضرت معصومه (س) بنا نهادند.

وی ادامه داد: در پی ولایت پذیری حضرت معصومه (س) و همراهی کاروان عظیم دلدادگان مکتب اهل بیت (ع) به سمت طوس، خبر به حکومت وقت می‌رسد که با پیوستن آنها قدرت آنها دوچندان می‌شود و امام رضا (ع) می‌تواند دولت گسترده‌ای را تشکیل دهد، لذا در بین راه، حکومت، مانع رسیدن آن حضرت به طوس می‌شود.

دیلمی بیان کرد: فاطمه معصومه (س) در عبودیت، تقوا، دشمن شناسی و الگوسازی و احیای جایگاه زن در تراز اسلام ناب، نقش پر رنگی را ایفا کرد، همان گونه که زنان بزرگ اسلام همچون حضرت خدیجه کبری (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س)، تا به امروز و برای همه اعصار به عنوان بهترین الگوهایی برای جهانیان مطرح می‌شوند، حضرت معصومه (س) هم، اسوه بی بدیل از حضور و تاثیر پذیری زن انقلابی و مجاهد را در چارچوب‌های اسلامی، به عالمیان نشان داد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حضرت معصومه (س) از مقام شفاعت برخوردار است، وجود ایشان در زمان حیات و برکتی که به واسطه این مقام رفیع به ایران اسلامی هدیه کردند، یکی دیگر از نکات اخلاقی زندگی کریمه اهل بیت (س) بوده و نشان دهنده خیرخواهی و خیر رسانی حضرت معصومه (س) است.

دیلمی افزود: وجود مبارک حضرت معصومه (س) در شهر قم، سبب شد این شهر به عنوان مرکز علمی جهان اسلام در دنیا مطرح شود.

وی توضیح داد: الگو سازی مناسب، یکی از مقوله‌های رشد یک جامعه به سمت تعالی است و عدم شناحت و غفلت در معرفی شخصیت‌های برجسته اسلامی از جمله حضرت معصومه (س) برای زنان و دختران، باید در صدر اولویت‌های نظام تربیتی قرار گیرد و از تمام ظرفیت‌های ممکن در این راستا باید استفاده کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار