رییس تبلیغات اسلامی گرگان:

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان گفت: خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی از ویژگی های بارز ماه مبارک رمضان است.

خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی از ویژگی‌های ماه نزول قرآن است

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام جواد محمدزاده اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه قرآن است، قرآن یک زندگی مومنانه و با سبک اسلامی را به انسان می‌آموزد و برای اینکه بتوانیم سبک زندگی اسلامی را در برابر زندگی غربی توسعه دهیم باید به سراغ قرآن و مفاهیم بلند آن برویم.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان افزود: ما باید شیوه زندگی انبیا و اولیای الهی را سرمشق خود قرار دهیم، روش دستگیری کردن آنها از مستمندان، نحوه اداره جامعه و ایستادگی آنها در برابر ظالمان و همه این موارد در قرآن بیان شده است.

وی ادامه داد: قرائت قرآن همراه با تدبر در معانی آیات آن، خودسازی و عبادت خداوند یکی از توصیه‌های مؤکد در ماه مبارک رمضان است که باعث بهره‌مندی بندگان خدا از فیوضات این ماه می‌شود.

محمد زاده، صله‌رحم، اطعام دهی به نیازمندان و افطاری دادن در ماه مبارک رمضان را از اعمال پسندیده در این ماه معرفی کرد و افزود: بندگان خدا علاوه بر انجام اعمال نیک باید دل‌های خود را از کینه خالی کرده و با توبه و استغفار از گناهان و دوری از غیبت، دروغ و تهمت دل‌های خود را به خداوند نزدیک کنند.

وی خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را از ویژگی‌های بارز ماه نزول قرآن برشمرد و تاکید کرد: بندگان مؤمن خداوند با روزه داری، توبه و استغفار از گناهان در ماه مهمانی خداوند در واقع خودسازی می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان بیان کرد: اطعام دهی به نیازمندان و اعلام انزجار از اعمال ددمنشانه اسرائیل غاصب در فلسطین اشغالی در روز قدس، و برگزاری همزمان نماز عید فطر بعد از یک ماه روزه داری، نمونه‌های مهمی از جامعه پردازی و تمدن ساز بودن ماه رمضان است.

محمد زاده تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بندگان مؤمن خدا را اهل مطالعه، دقت و تفکر می‌کند و در شب‌های پر فضیلت قدر بندگان خدا با جمع شدن در مساجد، قرآن به سرگرفتن و توبه از گناهان، قلوب خود را پاک و به خدا نزدیک می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار