فریبا معصومی کارآفرین شناخته‌شده‌ای در کشور است؛ بانوی هنرمند فومنی که با وجود معلولیت ۹۰ درصدی اراده آهنینی برای شناساندن قابلیت و توانایی‌های خود دارد و در پانزدهمین جشنواره اقوام گلستان به عنوان نمادی از استقامت برای نقش‌آفرینی در چرخ تولید کشور معرفی شده است.

نمایش اراده آهنین بانوی معلول گیلانی در جشنواره اقوام گلستان

به گزارش گلستاتن 24، معصومی به دلیل مشکل جسمانی، امکان حرکت ندارد اما با وجود یکجانشینی، کارهای بزرگی انجام داد که تربیت ده‌ها کارآفرین، سخنرانی انگیزشی برای هنرجویان و داشتن آرزوهای بزرگی مانند تبدیل‌شده به هنرمند و کارآفرینی جهانی، بخش‌هایی از این رویاهای ناتمام است.

فریبا اهل روستای صالح‌سرا شولم بخش سردار جنگل شهرستان فومن در استان گیلان است که تاکنون در صدها نمایشگاه شرکت کرده و با تولیدات هنری مانند پولک‌دوزی، کاموابافی، عروسک و گل‌سازی، چشم‌ها را به خود خیره کرد.

برگزاری پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین به میزبانی گلستان یکی از جلوه‌های نقش‌آفرینی زنان موفق و کارآفرین اقوام ایرانی از جمله فریبا معصوی است.

یکی از این هنرمندان کارآفرین حاضر در این جشنواره فریبا معصومی است که پس از سال‌ها زندگی سخت ناشی از معلولیت شدید، با جرقه‌ای کوچک که در ذهنش زده شد، پا به دنیای هنر گذاشت و به جایی رسید که حالا الگوی بسیاری از هنردوستان از جمله زنان است.

این هنرمند فومنی به ایرنا گفت: از بدو تولد دچار بیماری راشیتیسم بودم و به همین دلیل به جز سر، انگشت‌ها و مچ دست، دیگر اندامم رشد نکرد و من با همان شرایط به زندگی ادامه دادم.

معصومی افزود: با وجود زندگی سخت، معلولیت را تبدیل به توانایی کرده و مربی بسیاری از افراد در آموزش صنایع دستی شدم.

این بانوی هنرمند ادامه داد: تجربیاتی که با وجود معلولیت به دست آورده‌ام را به علاقمندان منتقل می‌کنم و با برخورداری از فن بیان موثر در راستای تغییر سبک زندگی افراد تلاش می کنم.

وی بیان کرد: از ۱۲ سالگی بدون آموزش وارد عرصه تولید صنایع دستی شدم و با ۲۶ سال سابقه فعالیت هنری، همچنان انگیزه زیادی برای تولید صنایع دستی دارم.

این بانوی کارآفرین گفت: ۱۴ سال به عنوان کارآفرین برتر کشور معرفی شدم و در بیش از ۲۰۰ نمایشگاه در سراسر کشور شرکت کردم.

معصومی افزود: با سخنرانی انگیزشی در استان‌های کشور به یاری بسیاری از علاقمندان به هنر رفتم و خوشحالم که راهگشای بسیاری از جوانان برای ترویج و توسعه امید در زندگی شدم.

وی بیان کرد: چالش‌های زندگی باعث قدرتمندتر شدن افراد می شود و امیدوارم همه افراد با چالش‌های زندگی خود مبارزه کنند تا هیچ مانعی برآوردن آرزوهای افراد را به تاخیر نیندازد.

این بانوی معلول کارآفرین گفت: مشکلات، افراد را می سازد و روح آن‌ها را جلا داده و استعدادهایشان را شکوفا می‌کند.

طبق آمار جامعه جهانی، معلولان ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند که در ایران این آمار ۱۰ درصد محاسبه می‌شود که سه درصد از آنها معلولیت شدید و خیلی شدید دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار