معاون فرماندار گمیشان:

معاون فرماندار گمیشان گفت : رونق و توسعه ساحل چارقلی می‌تواند بازار مناسبی برای تولیدات و صنایع دستی اهالی گمیشان و بندرترکمن ایجاد کرده و درآمد ساحل نشینان را افزایش دهد.

توسعه ساحل چارقلی موجب توسعه گردشگری و اقتصادی می شود

به گزارش گلستان 24، سید علیرضا حسینی اظهار کرد: ایجاد تفرجگاه ساحلی در چارقلی می‌تواند علاوه بر توسعه صنعت گردشگری منطقه در حوزه حفظ محیط زیست و دریای خزر هم اثربخش باشد.

وی افزود: همسایگی سواحل چارقلی با زیستگاه حیات وحش منطقه مانند تالاب بین‌المللی گمیشان، میانکاله و جزیره آشوراده سبب شده این منطقه میزبان طیف گسترده‌ای از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی باشد و این امر فرصت رشد صنعت پرنده‌نگری را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد همزمان با توسعه زیرساخت‌ها در چارقلی، با استفاده از تبلیغ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و دعوت از تورهای گردشگری، این ساحل زیبا را بیشتر معرفی کنیم.

معاون فرماندار گمیشان در خصوص اقدامات انجام شده برای چارقلی هم گفت: مسیر دسترسی به ساحل چارقلی تا حدود زیادی ایجاد شده و امسال کامل خواهد شد.

سیدعلیرضا حسینی یادآور شد: با همکاری دهیاری و بخشداری توماجلر و چارقلی کانکس‌هایی در این فضا تعبیه شده که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: کمپ این مکان به سرویس بهداشتی و حمام تجهیز شده و از موتور برق برای روشنایی فضا استفاده می‌کنیم.

حسینی از حضور سرمایه گذار در این منطقه استقبال کرد و گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی می‌تواند با راه اندازی فضاهای گردشگری در مجاور ساحل و نگهداری از فضا، امکان استفاده در طول سال را برای مسافران فراهم کند.

وی بیان کرد: ساحل چارقلی با عمق کم و فضای بکر، محیطی جذاب برای خانواده‌ها و کودکان بوده که می‌توانند با احساس آرامش وقت خود را آنجا سپری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار