مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور :

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: اداره کل انتقال خون استان برای توسعه همه جانبه نیازمند ورود و حمایت جدی استاندار در زمینه تخصیص بودجه است.

نیازمند حمایت جدی استاندار برای رفع مشکلات انتقال خون استان هستیم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، دکتر مصطفی جمالی در دیدار با استاندار گلستان و معاونت برنامه و بودجه با بیان اینکه حمایت های جدی از  انتقال خون استان صورت نگرفته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه دخایر خونی یکی از نیازهای مهم  استان در حوزه درمان است لذا توجه بیشتر به اداره کل انتقال خون استان موجب توسعه آن و افزایش ذخایر خونی است.

وی افزود: از این که می بینم در برخی مواقع توجه کمتری به تخصیص بودجه به انتقال خون استان صورت میگیرد بسیار گلایمند میشوم و با توجه به اینکه گلستان ظرفیت خوبی به لحاظ توسعه در بخش جذب اهدا کنندگان خون دارد اما کاستی های موجود این اجازه را برای توسعه و بهر ه وری بیشتر به این اداره کل نمی دهد تاسف می خورم.

دکتر جمالی گفت: مدیری که توانسته ذخیره فراورده های خونی استان را از 3 روز به 10 روز افزایش دهد شایسته تقدیر و حمایت است.

وی بیان کرد: قبول داریم که وضعیت بودجه ای به گونه ای است که باید کمی ملاحضات بیشتری در تخصیص آن صورت گیرد اما مساله اصلی این است که پای سلامت مردم و بیماران در میان است و چنانچه ذخایر خونی استان به هر دلیلی کم شود چگونه می توان نیازهای بیماران در بیمارستان ها و اتاق های عمل و همچنین بیماران خاص نیازمند خون را مرتفع کرد.

در ادامه این نشست استاندار گلستان نیز با بیان اینکه از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نمیکنیم اظهار کرد: بسیاری از استان هایی که چند سالی از مستقل شدن انها میگذرد همگی با مشکلات تخصیص بودجه مواجه اند و گلستان هم از این حیث بی نصیب نیست.

علی محمد زنگانه افزود: گلستان به دلیل نوپا بودن به لحاظ ساختار بودجه ای ضعیف است اما در حوزه درمان و مسایل مربوط به سلامت مردم حساس هستیم.

در ادامه نورانی ، معاونت برنامه وبودجه استان هم با بیان اینکه اعتبارات این اداره کل در سه سال اخیر رشد خوبی داشته است، اظهار کرد: اعتبار تخصیص به انتقال خون استان از 778 میلیون تومان در سال 98 به 21 میلیارد تومان در سال 1401 رسیده است که رقم قابل ملاحضه ای است.

وی افزود: اگر چه قبول داریم توسعه آن نیازمند حمایت بیشتری است اما باید منابع استانی نیز این اجازه را برای حمایت به ما بدهد که امید داریم بتوانیم در راستای توسعه انتقال خون قدم های بلندتری برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار