مشاور رییس جمهور :

مشاور رییس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی گفت: اقوام ایرانی ضمن فرصت بودن برای کشور، مانند پازلی کنار هم هستند که ایران قوی و مقتدر را تشکیل می‌دهند.

اقوام مانند پازلی کنار هم ایران قوی و مقتدر را تشکیل می‌دهند

به گزارش گلستان 24، ماموستا عبدالسلام کریمی شامگاه شنبه در آخرین شب برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین در گرگان اظهار داشت: کشور ایران معنای واقعی وحدت اقوام جهان اسلام است و اگر این پازل‌ها کنار هم تنیده شوند، می‌توانیم به ایران مقتدر برسیم.

وی بیان کرد: کشور ما رنگین‌کمان اقوام است و اگر این رنگین‌کمان و اقوام به هم نزدیک‌تر شوند، زیباتر و قشنگ‌تر می‌شوند و انسجام ملی رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: اقوام ایرانی درکنار هم و با همدیگر مشارکت و همراهی کردند تا انقلاب پیروز شد و بعد از آن در جنگ تحمیلی توانستند رژیم بعثی عراق را شکست دهند و در هر انتخاباتی با هم مشارکت و همراهی دارند.

مشاور رییس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی گفت: این مشارکت‌ها و با هم بودن‌ها اگر ادامه یابد، باعث خواهد شد تا ایران قوی و مقتدر را بسازیم.

ماموستا کریمی تاکید کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که همه اقوام احساس مشارکت واقعی داشته باشند و احساس کنند که در هر برنامه این نظام و انقلاب شریک و سهیم و دخیل هستند.

وی ادامه داد: خداوند و رسولش هیچ خط‌کشی بین مردم قرار نداده و ما نیز نباید چین کاری کنیم، زیرا زن و مرد در اسلام یکی هستند و شهروندان درجه‌بندی ندارند و تنها اختلاف ما در رنگ و سلیقه است و در واقع ما همه یک تَن و بدن واحد هستیم.

وی تصریح کرد: همه این اقوام در واقع نشانی از نشانه‌های الهی است و باید به این نشانه‌ها احترام بگذاریم و اهانت به هیچ کس روا نیست.

مشاور رییس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی گفت: مردان مظهر صفات جلال و بانوان مظهر صفات جمال و زیبایی هستند و این نشان می‌دهد که مرد و زن در کنار هم خوب و زیبا هستند و برای زیباتر شدن این زیبایی باید همه دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را آباد کنیم.

ماموستا کریمی اضافه کرد: اگر این جشنواره تا دیروز ضروری و لازم بود، امروز بخاطر مسائل وشرایط کشور بسیار لازم‌تر است.

وی افزود: اگر شروع این جشنواره گلستان است، نباید پایان و اختتامیه‌اش در گلستان باشد، بلکه از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار داریم که این جشنواره با همین کیفیت عالی و ممتاز در استان‌های دیگر از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه با فرهنگ، آداب، رسوم و فولکلورمان و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، کشوری ساختیم که در دنیا آوازه خاصی دارد، باید با اختراعات، تولیدات و دستاوردها به ویژه در حوزه صنایع دستی، به اقتصاد کمک کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که بتوانیم از این نظام و انقلاب و کشور دفاع کنیم و کشوری در همه ابعاد الگو و نمونه برای دنیا باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار