مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان از افزایش روند ابتلا به آنفلوآنزا در استان طی یک ماه اخیر اظهار نگرانی کرد و گفت: نمونه آزمایش ۴۸ درصد از مجموع حدود هزار بیمار بستری مشکوک به آنفلوآنزا در گلستان مثبت است.

نتیجه آزمایش نیمی از بستری‌شدگان مشکوک به آنفلوآنزا در گلستان مثبت است

به گزارش گلستان 24، علی باقری اظهارداشت: در یک ماه اخیر نتیجه آزمایش ۴۲ درصد بیماران بستری مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز بهداشتی و درمانی استان مثبت بود که این رقم در یک هفته اخیر به ۴۸ درصد رسید.

وی گفت: با اقدامات انجام شده چرخش ویروس کرونا به حداقل رسیده و هم اینک بیماری غالب در استان گلستان آنفلوآنزا است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان افزود: روند ابتلا آنفلوآنزا به ویژه میان کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران خاص رو به افزایش است که یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا و گسترش آن، استفاده از ماسک است.

باقری تاکید کرد: لازم است برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری آنفلوآنزا به ویژه در کودکان حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را بیشتر رعایت کنند.

وی طول مدت درگیری با بیماری آنفلوآنزا را بین سه تا هشت روز اعلام کرد و گفت: تمام داروهای مورد نیاز برای این بیماری در مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و مراکز منتخب موجود است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت:‌ تاکنون ۱۰ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا به گروه‌های هدف در استان از جمله کودکان با مشکلات تنفسی، مادران باردار، سالمندان، بیماران خاص و کادر درمان تزریق شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار