ارتقای شاخص‌ بهداشتی و درمانی و ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی از جمله مطالبات دیرینه اهالی گالیکش استان گلستان در سفر استانی دولت سیزدهم با تصویب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال محقق شده و زمینه خوشحالی شهروندان را فراهم کرد.

خوشحالی گالیکشی‌ها از تصویب اعتبار ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی در سفر استانی دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، جمعیت بیش از ۶۵ هزار نفری ساکن در ۲ نقطه شهری و حدود ۷۰ پارچه آبادی گالیکش که سال ۱۳۸۹ به عنوان شهرستانی مستقل از مینودشت جدا شد با گذشت ۱۱ سال از استقلال همچنان از داشتن بیمارستان مجهز برای دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

کمبودهای زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان گالیکش از جمله فضاهای بیمارستانی و امکانات پزشکی سبب می شود اهالی این شهرستان برای حل مشکلات درمانی خود با صرف هزینه و وقت به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

روی کار آمدن دولت سیزدهم با رویکرد جهادی برای حل مشکلات جامعه و همچنین تصویب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۹۱ تختخوابی این شهرستان در شانزدهمین سفر استانی هیات دولت به گلستان بار دیگر نور امید را در دل مردم گالیکش روشن شد.

یکی از شهروندان گالیکشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم این شهرستان در صورت نیاز به بستری و یا انجام عمل جراحی به دلیل نداشتن بیمارستان مجبور به مراجعه به شهرهای مینودشت، کلاله و یا گنبدکاووس هستند.

سعید کریمی افزود: رفت و آمد برای دریافت خدمات در مراکز درمانی شهرهای اطراف و معطلی‌ چندین ساعته در بیمارستان‌ها برای انجام کارهای پذیرش، وقت و انرژی زیادی از بیمار و همراه وی می‌گیرد.

 

خوشحالی گالیکشی‌ها از تصویب اعتبار ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی در سفر استانی دولت

وی گفت: مردم بعد از تبدیل گالیکش به یک شهرستان مستقل، برای ارتقای سطح کیفی‌ ارائه خدمات درمانی و بهداشتی امیدوار شدند اما با گذشت چهار سال از شروع ساخت بیمارستان، همچنان فقط اسکلت آن قابل رویت است.

وی با قدردانی از رییس جمهور و هیات دولت برای سفر به گلستان، گفت: طبق اعلام نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی برای تکمیل بیمارستان گالیکش در نظر گرفته شده که نشان دهنده نگاه عدالت محور دولت سیزدهم به تمام نقاط ایران اسلامی است.

جلیل سرگلزایی ساکن یکی از روستاهای گالیکش هم گفت: روز جمعه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از رییس جمهور در این شهرستان حضور یافت و خیلی از مردم در محل‌های پیش بینی شده برای دیدار با وی رفتند و مشکلات‌شان از جمله افتتاح بیمارستان را مطرح کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی این شهرستان به عنوان یکی از مطالبات مردمی و نیاز منطقه از سال ۹۷ آغاز شد و تاکنون با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسن رحیم‌زاده با بیان اینکه عملیات ساخت این بیمارستان در ۶ ماه گذشته به دلیل نبود اعتبار به حالت نیمه تعطیل درآمد، افزود: هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور و هیات دولت به گلستان برای تکمیل این بیمارستان مصوب شد.

خوشحالی گالیکشی‌ها از تصویب اعتبار ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی در سفر استانی دولت

وی اظهارداشت: طبق اعلام پیمانکار با تخصیص این اعتبار عملیات ساخت بیمارستان گالیکش در مدت ۲ سال به پایان خواهد رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش گفت: برای نحوه تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز به همراه جذب پزشکان متخصص در این بیمارستان بعد از پایان عملیات ساخت برنامه ریزی می‌شود.

حسن زاده افزود: تا زمان افتتاح این بیمارستان، هشت مرکز بهداشتی و درمانی و ۳۵ خانه بهداشت در شهرستان ارائه خدمات اولیه به بیماران را انجام می‌دهند و در صورت نیاز به خدمات تخصصی بیماران توسط آمبولانس به صورت رایگان به نزدیکترین بیمارستان منطقه از جمله گنبدکاووس، مینودشت و کلاله اعزام خواهند شد.

وی اظهارداشت: ۱۵ پزشک عمومی در فضاهای درمانی شهرستان مستقر هستند و تعدادی پزشک متخصص به صورت نوبتی در درمانگاه شهدای ۱۲ دی در بخش‌های داخلی، قلب، زنان و زایمان، اطفال و رادیولوژی به بیماران خدمات درمانی ارائه می‌دهند. 

به گزارش ایرنا، زمین سه هکتاری ساخت بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی گالیکش توسط "حاج غلام خسروی" از نیکوکار این شهرستان اهدا شد.

منطقه شرق گلستان دارای هفت شهرستان "گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه" است که باوجود داشتن دو سوم وسعت حدود ۲۱ هزار کیلومتر مربعی استان و جای دادن نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری این استان شمالی در خود اما در حوزه زیرساخت‌ها و فضاهای بهداشتی و درمانی و نیز تجهیزات پزشکی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار