دبیر شورای مبارزه با موادمخدر گلستان:

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر گلستان گفت: افزایش ظرفیت مراکز ماده 16 در استان یکی از راه های برون رفت استان از مساله جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر ها است.

افزایش مراکز ماده 16 راهگشای اجرای برنامه جمع آوری معتادان متجاهر است/توانمند سازی معتادان در اولویت

مهدی طالبی در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار گلستان 24، گفت: در حال حاضر مراکز ماده 16 در شهرهای گرگان و گنبد به دلیل پائین بودن ظرفیت نگهداری از وضعیت مطلوبی برخودار نیست و با افزایش ظرفیت این مراکز می توان به دستاوردهای مهمی در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر رسید.

وی افزود: توانمند سازی این افراد در کنار اجرای برنامه جمع آوری یکی از برنامه های مهمی است که در دستور کار ستاد قرار گرفته و برای اجرائی شدن ان نیازمند حمایت و ورود خیران به این عرصه هستیم.

طالبی ادامه داد: تا زمانی که معتادان متجاهر را از کف خیابان جمع آوری نکنیم و در جهت توانمند سازی آنان نکوشیم اجرای مقطعی این برنامه، پیشبردی در کاهش تعداد  آنها نخواهد داشت و نمی توانیم ادعای رسیدن به راه های توسعه ای را داشته باشیم.

وی افزود: چنانچه توسعه شهری انجام شود اما ویترین شهر با وجود معتادان متجاهر نازیبا شود بدون شک به دستاورد مهمی نرسیده ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: یکی از مهم ترین برنامه های در دست اقدام افزایش ظرفیت مراکز ماده 16 با حمایت خیران و دستگاه های اجرائی است که خوشبختانه با حمایت های استاندار و برخی دیگر از مسئولان در شهر های رگگان و گنبد و همچنین اعلام آمادگی تعدادی از خیران در پیشبرد این اهداف در حال حاضر مراحل اولیه را طی می کند و امید داریم به زودی در مرحله اجرائی جمع آوری و توانمند سازی معتادان متجاهر قرار بگیریم.

وی گفت: چنانچه ظرفیت این مراکز از 100 نفر فعلی به 400 نفر و یا بیشتر  افزایش یابد و در کنار آن با ورود خیران کارگاه های تولیدی توانمند سازی  در دوران درمان برای آنها برپا شود این افراد پس از بهبودی به دلیل توانمند شدن در حرفه های مختلف به راحتی می توانند در بخش های مختلف یا شاغل شوند و یا اینکه برای خود اشتغالی فراهم کنند .

طالبی ادامه داد: چنانچه فردی سرگرم کسب و کار باید شود و حرفه ای را بیاموزد بدون شک دیگر به سمت اعتیاد کشیده نخواهد شد و قدم اول در اجرائی شدن این برنامه ورود خیران است که قدم های اولیه آن در ستاد برداشته شده است.

وی افزود: برخلاف استان های دیگر طی 10 سال گذشته این مراکز در استان گلستان توسعه ای نداشته است و بحث توانمند سازی آنان نیز مغفول مانده بود .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار