معاون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر:

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: اکنون ۶۷۲ هزار دانشجو و جوان در کانون‌های دانشجویی و معاونت‌های جوانان هلال احمر عضویت دارند.

۶۷۲ هزار دانشجو و جوان در سازمان جوانان هلال احمر عضویت دارند

به گزارش گلستان 24، سیدعلی منیری اظهارداشت: از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر دانشجو هستند.

وی بیان کرد: معاونت دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر در هزار و ۴۱۴ دانشگاه دارای کانون است.

وی خاطرنشان کرد: از جوانان و دانشجویان تقاضا داریم به خانواده چند صدهزار نفره ما بپیوندند و با توجه به فراخوان‌های داده شده در ۱۴ آبان انتظار داریم امسال شاهد افزایش این آمار باشیم.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: جوانان و دانشجویان با عضویت در کانون‌ها و سازمان‌های ما در واقع نقش یک نجات غریق را بر عهده می‌گیرند که در وقوع حوادث، مخاطرات و بحران‌ها ضمن نجات جان خود، می‌توانند ناجی جان دیگران و در راس آن خانواده خود باشند.

منیری با بیان اینکه در ۲ سال ایام شیوع ویروس کرونا تب و تاب و شور و اشتیاق کانون‌های هلال احمر دانشجویی کاهش یافته است، ادامه داد: برای احیا و تقویت این کانون‌ها چندین برنامه از جمله اجرای طرح «دادرس پیشرفته» (دانشجوی آماده به کار و خدمت در شرایط سخت) در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این راستا هدف‌گذاری ما تشکیل هزار و ۴۰۰ تیم دادرس دانشجویی از ۱۶ آذر سال جاری به مدت یک سال است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های کانون‌های هلال احمر دانشجویی با توجه به زمینه فعالیت و علاقه‌مندی دانشجویان به کارهای جهادی، تشکیل تیم های جهادی محرومیت‌زدایی است.

وی تصریح کرد: در این بخش نیز تلاش داریم ۴۰۰ کاروان خدمت را سازماندهی کنیم که بیشتر این کاروان‌ها با توجه به شرایط خاص کشور به لحاظ تغییرات زیست محیطی در این حوزه و محیط زیست و همچنین منابع طبیعی خواهد بود.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی و وجود ریزگردها و همچنین شرایط ایجاد شده آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهای کشور، بنا داریم با کمک دانشجویان ۱۰۰ هزار درخت توسط جوانان و دانشجویان در کشور بکاریم.

منیری اضافه کرد: سیاست دیگر در حوزه دانشجویان ایجاد دبیرخانه صلح مبتنی بر هم‌زیستی بشردوستانه و گفت و گوی مسالمت‌آمیز است.

وی بیان کرد: این دبیرخانه‌ها از دهه فجر امسال راه‌اندازی خواهند شد و مباحث و گفت و گو و گفتمان آزاداندیشی براساس فعالیت‌های اجتماعی در حیطه ماموریت‌ها، وظایف و مسوولیت‌های هلال احمر در آن دبیرخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: بخش دیگری از کار در حوزه کانون‌های هلال احمر دانشجویی، فعالیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده تا مشتاقان و علاقمندان بتوانند با توجه به آسیب‌های اجتماعی که دانشجویان با آنها مواجه هستند، به دوستان و هم‌ دانشگاهی‌های خود کمک کنند.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های ما در این معاونت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی است که تشکیل حلقه‌های میانی را در راستای ماموریت‌ها و وظایف جمعیت هلال‌ احمر از جمله در حوزه‌های زیست بوم، جمعیت، امداد و نجات، اکوسیستم طبیعی، آمادگی مردم برای پیشگیری از آسیب‌ها در حوادث و بحران‌ها، آموزش همگانی برای مقابله قبل، حین و بعد رویارویی با بحران‌ها در دستور کار و رئوس برنامه‌های خود قرار دادیم.

منیری اضافه کرد: افراد حلقه‌های میانی با آموزش‌هایی که فرا می‌گیرند خود به عنوان رهبران بخشی از جامعه در اطراف خود از جمله خانواده و محلات، اقدامات اولیه لازم در حوادث و بحران‌ها را به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث انجام می‌دهند و در واقع این هم اقدام آتش به اختیار مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی در خصوص برگزاری دوره دادرس پیشرفته در گلستان یادآور شد: با توجه به این که کشور ما یک کشور حادثه‌خیز و پرمخاطره در حوادث و بلایا است و آنچه که در این مسایل بیشتر به چشم می‌آید بی‌سرپناه شدن و مشکلات تغذیه‌ای است، تصمیم گرفتیم تا تیم‌های دادرس پیشرفته با محوریت اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری را تشکیل دهیم که تیم‌های حاضر در این قالب به کمک داوطلبان و نیروهای ما در معاونت امداد و نجات خواهند آمد تا کمک‌رسانی و خدمات بیشتری به آسیب‌دیدگان در زمان کمتری ارائه شود.

وی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی در چهار منطقه از کشور شامل شمال و شمال‌شرق به میزبانی گلستان، شمال و شمال غربی به میزبانی آذربایجان غربی، جنوب و جنوب شرقی به میزبانی کرمان و جنوب و جنوب غربی به میزبانی فارس برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار