سرپرست رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان:

سرپرست رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: وجود ۴۸ دوربرگردان غیراستاندارد از دلایل بروز تصادفات جاده‌ای در استان است.

وجود ۴۸ دوربرگردان غیراستاندارد در گلستان /نداشتن کلاه ایمنی عامل۴۶ درصد متوفیان تصادفات موتورسواران

به گزارش گلستان 24، سرهنگ محمود شهرکی امروزش در نشست خبری اظهارداشت: در سال گذشته، تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی جاده‌ای استان ۳۱۰ نفر بود که ۱۷۷ نفر معادل ۵۷ درصد موتورسیکلت‌سوار (راکب یا تَرک‌نشین) و عابر پیاده بودند.

وی بیان کرد: بیشتری مشکل این بخش در حوزه شرق استان و به ویژه در حد فاصل مسیر «علی‌آبادکتول - خان‌ببین» است که جدا از عوامل انسانی از قبیل استفاده بیش از حد از موتورسیکلت، نزدیکی روستاها به هم، قرار داشتن روستا در مسیر جاده اصلی، نداشتن کلاه ایمنی برای موتورسیکلت‌سواران و همچنین کهولت سن عابرین پیاده که نمی‌توانند از گذرگاه‌های مخصوص عبور کنند، ضعیف بودن سیستم روشنایی در این مسیر هم از عمده دلایل وجود تصادفات حادثه‌ساز محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در پنج سال گذشته بیش از ۴۵ هزار عدد کلاه کاسکت به موتورسیکلت‌سواران در استان اهدا شده، اما هنوز فرهنگ استفاده از این وسیله ایمنی نهادینه نشده است.

سرپرست رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: بخش زیادی از پارکینگ‌های موجود در استان را موتورسیکلت اشغال کرده و دیگر ظرفیت پذیرش وجود ندارد و همین تصادفات و آمارها باعث شده تا گلستان جزو پنج استان اول در حوادث ترافیکی جاده‌ای در استفاده از موتورسیکلت و آمارهای جان‌باختگان این حوادث باشد.

شهرکی ادامه داد: یکی دیگر از معضلات موتورسیکلت‌سواران در مسیرهای فرعی استان به ویژه خطوط ارتباطی آق‌قلا - بندرترکمن، بندرترکمن - گمیشان و بندرترکمن - یساقی است که آمارهای فوتی‌های موتورسیکلت‌سواران و حتی تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در آنها بالاست.

۴۶ درصد متوفیان تصادفات موتورسواران به علت نداشتن کلاه ایمنی است

وی افزود: متاسفانه بازدارندگی قانونی همچون جریمه‌های پایین جوابگوی حل این مشکلات و معضلات نیست و از سوی دیگر هم استفاده از موبایل یکی دیگر از مشکلات اصلی در رانندگی است که منجر به تصادف می‌شود.

وی تصریح کرد: در هشت ماه گذشته از سال جاری ۲۴۹ نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند که این آمار سال گذشته در همین بازه زمانی ۲۲۲ نفر بود.

سرپرست رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: جاده‌های علی‌آبادکتول - آزادشهر، گرگان - فاضل‌آباد، مینودشت - کردکوی، گرگان - کردکوی، آق‌قلا - بندرترکمن، بندرترکمن - یساقی، مینودشت - گنبدکاووس و عطاآباد - شیرنگ پرتصادف‌ترین جاده‌های گلستان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بودند.

شهرکی بیان کرد: وجود ۴۸ دوربرگردان غیراستاندارد هم از دلایل بروز تصادفات جاده‌ای در استان است.

وی یادآور شد: ۴۶ درصد متوفیان تصادفات موتورسواران به علت نداشتن کلاه ایمنی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار