رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس گفت: کاهش حجم زیاد تصادفات و سوانح رانندگی در این شهر مرزی به کار مستمر فرهنکی و آموزشی نیاز دارد.

کاهش تصادف درون‌شهری گنبدکاووس به کار فرهنکی و آموزشی نیاز دارد

به گزارش گلستان 24، سرهنگ مسعود بارانی اظهار کرد: روند وقوع حوادث رانندگی در گنبدکاووس افزایشی است که باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی مدیریت شهری این روند را کنترل و کاهشی کرد.

وی بیان کرد: روزانه ۴۰ تا ۵۰ حادثه رانندگی جرحی و منجر به خسارت در گنبدکاووس رخ می‌دهد که در ۸۵ درصد آنها موتورسیکلت‌ها و عابرین پیاده دخیل هستند.

به گفته وی تخلفات حادثه ساز درون شهری گنبدکاووس طی هشت ماه گذشته ۱۲ درصد و کل تخلفات رانندگی هم هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

سرهنگ بارانی اضافه کرد: شهر گنبدکاووس ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد اما جمعیت شناور آن که روزانه از مناطق روستایی این شهرستان و سایر شهرهای گلستان بویژه نواحی شرقی آن جهت بهره‌مندی از خدمات مختلف درمانی، تجاری، سرگرمی و تفریحی و یا اداری به این شهر می‌آیند، به بیش از ۵۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: حضور این میزان جمعیت شناور به همراه تعداد قابل توجهی خودرو به گنبدکاووس که بیشتر آنها نیز تک سرنشین هستند، سبب ایجاد گره‌های ترافیکی در این شهر می‌شوند که باید تمهیدات لازم برای تسهیل و روان سازی ترافیک اتخاذ گردد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی برای استفاده بیشتر از آن توسط متولیان مدیریت شهری و رسانه‌های ارتباط جمعی، احداث توقفگاه‌های متعدد طبقاتی یا روباز، اصلاح هندسی برای نقاط پرترافیک با احداث زیرگذر، روگذر یا کنارگذر)، استفاده از ابزارهای هوشمند کنترل ترافیک و فعال کردن دوربین‌های ترافیکی، فراهم کردن بسترهای لازم جهت ارائه خدمات عمومی در سایر شهرها و جلوگیری از تجمیع مراکز درمانی، تجاری و اداری در نقاط مرکزی شهر و ضرورت پراکنده کردن آنها در همه نقاط شهری را از جمله راهکارها برای کاهش گره‌های ترافیکی و روان سازی ترافیک این شهربرشمرد.

سرهنگ بارانی همچنین گفت که پلیس هم در کنار سایر دستگاه‌های متولی حوزه ترافیک، برابر مقررات ضمن ارائه مشاوره به آنها، نسبت به اعمال قانون رانندگان متخلف اقدام می‌کند.

به گفته وی، پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس طی هشت ماه گذشته افزون بر ۸۸ هزار فقره اعمال قانون کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار