رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط‌زیست گلستان:

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: سال‌های قبل هفته‌ای ۲ تا سه مورد حیوان مصدوم از پرنده تا پستاندار به ادارات محیط زیست استان تحویل می‌شد اما امروز این عدد به میانگین روزانه حداقل یک پرنده یا پستاندار رسیده است.

روزانه حداقل یک حیوان مصدوم به محیط زیست در گلستان تحویل می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمود شکیبا  اظهار کرد: حساسیت مردم استان نسبت به حفاظت از حیات وحش در مقایسه با سال‌های قبل افزایش قابل توجه داشته است.

وی افزود: خیلی از مردم دوستدار طبیعت گلستان علاوه بر تحویل حیوانات مصدوم و یا بیمار به ادارات محیط زیست، با هزینه شخصی حیوانات مصدوم را برای درمان به کلینیک‌های دامپزشکی می‌برند و بعد از بهبود در طبیعت رها می‌کنند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: امسال حداقل ۱۰ قطعه پرنده شکاری از نوع "دلیجه، جغد، سارگپه، عقاب و دال" با هماهنگی محیط زیست توسط مردم استان تیمار و در طبیعت رها شد.

شکیبا با قدردانی از اهمیت دادن مردم به حفاظت از محیط زیست و گونه‌های مختلف جانواری و گیاهی، گفت: بیشترین تلفات جانوری استان مربوط به سوانح رانندگی است که بیش از ۹۰ درصد این سوانح در محدوده پارک ملی گلستان در حین عبور از جاده میان‌گذر با برخورد حیوانات با خودروهای در حال تردد اتفاق می‌افتد.

شکیبا با اشاره به سرمای هوا و احتمال تردد حیوانات به روستاهای حاشیه جنگل‌ها برای یافتن غذا از مردم خواست با آنها کاری نداشته باشند و حیوانات مریض را هم به محیط زیست تحویل دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار