مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: موج شیوع آنفلوآنزا در استان فروکش کرد اما با توجه به تنوع نوع آن تا پایان فصل سرما احتمال شیوع موج دیگری از این بیماری وجود دارد.

موج شیوع آنفلوآنزا در گلستان فروکش کرد

به گزارش گلستان 24،  علی باقری اظهارداشت: از ابتدای مهرماه تا ۱۵ آذر هزار و ۲۷۳ مورد نمونه‌گیری از افراد مشکوک به آنفلوآنزا در گلستان انجام شد که نتیجه ۴۴۶ نفر آنان معادل ۳۵ درصد مثبت بود.

وی افزود: این روند در هفته اخیر کاهشی بود به طوری که از مجموع ۱۹۸ مورد نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به آنفلوآنزا بستری در بیمارستان‌های استان فقط ۳۳ مورد معادل ۱۶.۶ درصد مثبت اعلام شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان همچنین میانگین سنی مبتلایان به آنفلوآنزا در استان را ۳۵ سال اعلام کرد و گفت: در این مدت ۹۴ مورد از مبتلایان معادل ۲۱.۷ درصد زیر پنج سال سن داشتند.

باقری تاکید کرد: روند کاهشی نمونه‌گیری‌های آنفلوآنزا نباید افراد در معرض خطر مانند کودکان با مشکلات تنفسی، مادران باردار، سالمندان و افراد درگیر با بیماری‌های خاص را نسبت به ادامه روند رعایت موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری بی‌توجه کند.

وی افزود: بیشتر مردم استان درگیر نوع A آنفلوآنزا بودند که به صورت سرپایی و در موارد حادتر بستری مورد درمان قرار گرفتند اما این به معنی ایمنی آنان در مقابل موج جدید دیگر نیست چرا که احتمال دارد این موج نوع دیگری از آنفلوآنزا باشد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان طول مدت درگیری با بیماری آنفلوآنزا را بین سه تا هشت روز اعلام کرد و گفت: داروهای مورد نیاز برای این بیماری در مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و مراکز منتخب موجود است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار