شورای شهر گرگان در جلسه عصر شنبه خود رای به افزایش 14 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس این شهر برای سال تحصیلی جدید داد.

شورای شهر گرگان کرایه تاکسی مدارس را گران کرد

به گزارش گلستان 24،  براساس مصوبه یک صد و نود و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان و بنا به پیشنهاد سازمان تاکسیرانی شهرداری، نرخ های پیشنهادی تاکسی مدارس براساس نوع خودرو و مسافت تعیین می شود بر این اساس حداکثر مسافت برای نرخ پیشنهادی تا سقف 5 کیلومتر و بیش از آن به ازای هر کیلومتر 10 هزار ریال به مبلغ مصوب، منظور شد.

شورای شهر گرگان کرایه تاکسی مدارس را گران کرد

براساس این مصوبه نرخ کرایه سرویس های مدارس شهر گرگان برای خودروهای پراید و پیکان به ازای هر نفر ماهانه 600 هزار ریال تعیین شد.

مبلغ کرایه سرویس مدارس شهر گرگان برای خودروهای پژو، سمند و ال 90 نیز 650 هزار ریال به ازای هر نفر در ماه مصوب شد.

همچنین این نرخ برای خودروهای ون و خودروهای مشابه 500 هزار ریال و برای مینی بوس نیز 400 هزار ریال مصوب شد.

در این جلسه فائزه عبدالهی عضو شورای شهر گرگان گفت: به علت برخی مشکلات که در سرویس های مدارس وجود دارد، به واقع نرخ های مصوب اجرا نمی شود چراکه برخی خانواده ها به دلایلی مبالغ بیشتر را به رانندگان سرویس های مدارس پرداخت می کنند.

وی افزود: باید در این خصوص مشکلات بررسی و نظارت کامل بر سرویس های مدارس به خوبی صورت گیرد.

همچنین سخنگوی شورای شهر گرگان در این جلسه گفت: سال گذشته مشکلات و اختلافاتی به خصوص با راهنمایی و رانندگی داشتیم و آنان اجازه ندادند تا تاکسی ها به عنوان سرویس مدارس فعال شوند و همین مساله باعث شد تا نرخ ها به خودی خود افزایش یابد.

ناصر گرزین افزود: از سوی دیگر این مساله باعث شد تا خودروهای شخصی بیشتر از ظرفیت حد مجاز اقدام به سوارکردن دانش آموزان کرده و برخی خودروها هم به دلیل نداشتن معاینه فنی از ارائه خدمت محروم شدند.

وی یادآور شد: در این خصوص باید طی هماهنگی با پلیس راهور، اجازه داده شود تاکسی ها نیز بتوانند این خدمت را به مردم و خانواده ها ارائه دهند در این صورت مشکلات سال قبل در سطح شهر به وجود نخواهد آمد.

بر پایه گزارش خبرنگار ایرنا همچنین در جلسه شورای شهر گرگان، نایب رییس این نهاد انتخاب شد. 

در این جلسه صفرعلی پائین محلی به عنوان تنها کاندیدا تصدی گری این سمت، با ذکر صلوات 13 عضو شورا و بدون رای گیری به سمت نایب رییس انتخاب شد. 

همچنین ناصر گرزین و فائزه عبدالهی نیز آمادگی خود را برای نایب رییسی شورای شهر گرگان اعلام کردند اما به درخواست سایر اعضا انصراف دادند. 

رییس شورای شهر گرگان پیش از اعلام آمادگی کاندیداها پیشنهادی مطرح کرد که بر اساس آن اگر عضوی از شورای شهر به هر دلیلی کناره گیری نماید تمام سمت ها و مسئولیت های وی در شورا به فرد جدیدی (علی البدل) که وارد شورا می شود واگذار گردد که با مخالفت اعضا مواجه شد چراکه آنان معتقد بودند که باید این مساله ابتدا در هیات رییسه مطرح و سپس به صحن آورده شود. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار