معاون سیاسی استاندار گلستان:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: دولت سیزدهم در انتصاب مدیران ادارات و نهادهای زیرمجموعه در همه استان‌ها از جمله این استان شمالی به هیچ وجه نگاه قومی، مذهبی و سیاسی ندارد بلکه شایستگی افراد، جوانی، تعهد و تخصص آنها ملاک است.

دولت برای انتصاب مدیران در گلستان نگاه قومی، مذهبی و سیاسی ندارد

به گزارش گلستان 24، سیدعلی مهاجر روز دوشنبه در نشست با فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان رامیان افزود: در مجموعه استانداری گلستان که سامانه انتصابات آن تشکیل شده، براساس ۱۰ شاخص و ویژگی نسبت به انتخاب مدیران از بین گزینه‌های پیشنهادی اقدام می‌کند.

وی بابیان اینکه با تغییر دولت قرار نیست همه ۷۸۹ پست مدیریتی آن در گلستان تغییر کند بلکه ریل گذاری‌ها تغییر می‌کند، گفت: این استان از گذشته تا کنون درگیر سیاست زدگی بوده و مردم از این وضعیت خسته شدند و دولت فعلی تلاش دارد از این سیاست زدگی فاصله بگیرد.

مهاجر اضافه کرد: در همین راستا کمیته انتصابات در گلستان از ظرفیت افراد شایسته، توانمند و جوان از اقوام، مذاهب و گرایش‌های سیاسی استفاده کرده و سن مدیران را ۱۰ سال کاهش داده است.

وی با اذعان به کم توجهی استفاده از بانوان در مناصب مدیریتی گلستان تصریح کرد: براساس دستور اخیر استاندار باید تا ۲۰ درصد مناصب مدیریتی استان و شهرستان‌ها از بانوان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان همچنین با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان و تلاش آنها برای آسیب زدن به انقلاب اسلامی گفت: ترویج روحیه و فضای ناامیدی، بی انگیزه کردن و سیاه نمایی مشکلات در اقشار مختلف بالاخص نسل جوان از ترفندهای دشمن در این جنگ به شمار می‌رود که تنها راه مقابله با آن جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب است.

مهاجر افزود: جهاد تبیین یک تکلیف همگانی است و همه ما موظف به بیان دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب برای مردم بویژه جوانان هستیم، دستاورها و موفقیت‌هایی که دلیل اصلی دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران است.

وی بابیان اینکه مشکلات در هر کشوری وجود دارد، اضافه کرد: مسائل و مشکلات کشور که بخش زیاد آن از دولت‌ قبل به ارث رسیده، با کار و تلاش جهادی و شبانه روزی مسوولان و صبر و تحمل مردم رفع می‌شود.

مهاجر تصریح کرد: مردم به دولت سیزدهم اعتماد کردند و دولت هم پاسخ اعتماد مردم را با کار و تلاش شبانه روزی و رفع مسائل و مشکلات آنها خواهد داد به شرط آنکه مردم کنار دولت باشند و حمایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان به سفر ۱۳ اسفند سال قبل آیت الله رییسی و برخی اعضای هیات دولت به این استان هم اشاره کرد و گفت: در این سفر اعتبارات خوبی برای گلستان مصوب شد که در بخش عمرانی و از ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوب شده و تاکنون ۱۰ درصد آن تخصیص یافت.

وی افزود: با وجود ۱۰ درصد تخصیص اعتبارات عمرانی اما تا ۲۰ درصد عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی پیش رفته و یا در بحث احیای خلیج گرگان با وجود حدود ۳۰ درصد تخصیص اما ۴۰ درصد کار انجام شده است.

مهاجر اضافه کرد: تلاش و پیگیری ها برای جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گلستان توسط مدیران استانی و مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره ظرفیت‌های رامیان دربخش‌های گوناگون از جمله کشاورزی و گردشگری، گفت: توجه به این ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی در آن به ایجاد درآمد و اشتغال در این شهرستان کمک زیادی می‌کند.

مهاجر ادامه داد: جامعه نخبگانی رامیان در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی می‌تواند در قالب هیات اندیشه ورز به فرماندار و مدیران شهرستان برای تدوین نظام مسائل و راهکارهای رفع آن مشاوره دهد.

معاون سیاسی استاندار گلستان از تشکیل ۲۵ هیات اندیشه ورز با بیش از ۴۰۰ عضو در استان خبر داد و افزود: نخبگان علاوه بر ارائه نظام مسائل می توانند نسبت به رصد عملکرد مدیران و مطالبه گری، تخلفات احتمالی آنها راهم گزارش نمایند.

وی بابیان اینکه امر به معروف تنها در خیابان نیست بلکه باید در ادارت و نهادها هم باید فعال باشد، گفت: مجموعه استانداری گلستان بدون تردید با تخلفات احتمالی مدیران بشدت برخورد و مدیر متخلف هم برکنار خواهد شد.

گفتنی است،  در این نشست همچنین برخی نخبگان رامیان هم به بیان دیدگاه‌ها و مسائل و مشکلات شهرستان پرداختند و برضرورت توجه به اشتغال جوانان با استفاده بهنیه از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و گردشگری، پرداخت تسهیلات مسکن و ازدواج جوانان، توجه به توسعه فضاهای ورزشی، استفاده از ظرفیت بانوان در مناصب مدیریتی، توجه به مسائل پرورشی نسل نوجوان در مدارس، مبارزه جدی با فساد اداری و اقتصادی، رانت و بی عدالتی و تبعیض، استفاده از جوانان در مناصب اداری تاکید کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار