نماینده مردم شرق استان در مجلس:

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ساخت جایگاه سوخت در فرودگاه‌ها برعهده وزارت نفت است، گفت: احداث این پروژه در فرودگاه کلاله به منظور تامین سوخت ایرلاین‌ها به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش گلستان 24، رضا آریانپور اظهار کرد: فرودگاه کلاله با هزینه‌های بالا راه‌اندازی و ساختمان اداری و مدیریت آن در این شهرستان مستقر شده اما به سبب نداشتن جایگاه سوخت فعال نیست و حدود ۴۰۰ هکتار زمین، برج مراقبت و تجهیزات آن، بلا استفاده بوده و در حال فرسوده‌ شدن است.

وی افزود:

با اهتمامی که در دولت سیزدهم و مدیران گلستان وجود دارد، فرودگاه کلاله ظرفیتی است که می‌توان از آن برای انتفاع و توسعه متوازن استان بالاخص نواحی شرقی آن به بهترین نحو استفاده کرد.

آریان پور ادامه داد: فرودگاه کلاله قبل از انقلاب پایه‌گذاری شده و ۴۰۰ هکتار از بهترین اراضی منطقه به این کار اختصاص یافته که نشان از یک ایده بزرگ و فراتر از وضع موجود دارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: چون گلستان در مقطعی زیرمجموعه استان مازندران بود نگاه بر این بود که پس از ساری فرودگاه مورد نیاز در کلاله باشد که با تقسیمات جدید و ایجاد فرودگاه در گرگان این محل با تمام ظرفیت‌ها و جمعتی که در شرق وجود دارد، به حاشیه رانده شد.

وی افزود: طی ۲ سال اخیر مکاتبات و پیگیری‌های متعدی به‌منظور راه‌اندازی و ایجاد جایگاه سوخت به منظور انجام پروازهای مستمر با دستگاه‌های مربوطه انجام شد ولی تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

آریان پور گفت: در همین راستا طی دیدار با رییس جمهور نیازهای منطقه‌ای را با ایشان در میان گذاشته و طلب یاری نمودیم که با همکاری استاندار گلستان این مورد یکی از اصلی‌ترین مصوبات سفر رییس جمهور به استان خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار