سرپرست پردیس دانشگاهی امام خمینی(ره) گرگان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح ایران‌شناسی و ایران‌گردی دانشگاه‌های فرهنگیان در گرگان برگزار می‌شود.

گلستان، میزبان اجرای نخستین طرح ایران‌شناسی

به گزارش گلستان 24، بهجت تربتی‌نژاد صبح امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح ایران‌گردی و ایران‌شناسی، دوره مستندسازی نیز برگزار می‌شود.

گلستان، میزبان اجرای نخستین طرح ایران‌شناسی

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان با شعار اگرچه دانشگاه‎ها در تابستان تعطیل می‎شود اما تربیت معلم تعطیل نمی‎شود، در کنار فعالیت‌های آموزشی و رسمی خود اقدام به انجام فعالیت‌های غیر رسمی نیز می‌کند که طرح ایران‌گردی و ایران‌شناسی یکی از این طرح‌ها است.

سرپرست پردیس دانشگاهی امام خمینی(ره) گرگان تصریح کرد: دانشجومعلمان ما باید در همه ابعاد تقویت شوند و یکی ازاین  ابعاد مهم شناخت دقیق‌تر از ایران است که در همین راستا اقدام به برگزاری طرح ایران‌شناسی و ایران‌گردی کردیم.

به گفته وی، در این طرح 8 استان کشور دو به دو مهمان و میزبان می‌شوند که در گام نخست استان گلستان میزبان استان قزوین است و در قالب این طرح دانشجویان قزوینی با اقوام، محیط زیست، جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم گلستان آشنا می‌شوند.

تربتی نژاد اظهار کرد: تورهای گلستان‌شناسی و گلستان‌گردی نیز با همکاری محیط زیست و میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شرکت‌کنندگان در این طرح گفت:40 نفر از دانشجو معلمان قزوین در قالب طرح ایران‌گردی و ایران‌شناسی و در مجموع با دوره مستند سازی 100 نفر به صورت کاملا رایگان وارد استان گلستان می‌شوند واعتبار این طرح 30 میلیون تومان است.

تربتی نژاد تاکید کرد: در دوره مستندسازی از 8 استان کردستان، لرستان، اصفهان، فارس، همدان، اردبیل و قزوین در قالب 4 پردیس دخترانه و 4 پردیس پسرانه وارد استان گلستان می‌شوند.

وی افزود: قرار است در قالب این طرح بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی و پخت نان و غذای سنتی و محلی نیز اجرا شده و اقوام کتول، ترکمن، قزلباش و مردم روستای زیارت نیز معرفی شوند.

تربتی‌نژاد به دیگر برنامه‌های این طرح اشاره کرد و گفت: بازدید از کاخ موزه، خانه باقری‌ها، پارک ملی گلستان، برج قابوس، بازارچه بندرترکمن و چشمه آب گرم و صنایع دستی زیارت از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب طرح ایران‌شناسی و ایران‌گردی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پردیس دانشگاهی امام خمینی(ره) گرگان، 450 دانشجو کارشناسی پیوسته و 160 دانشجو کارشناسی ناپیوسته دارد و مهم‌ترین مشکل این دانشگاه عدم وجود فضای لازم و کافی برای دانشگاه است که اعتبار ساخت یک مجتمع دانشگاهی به مبلغ 15 میلیارد تومان تامین شده و در پی یافتن زمین مناسب هستیم.

انتهای پیام / تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار