نخستین خانه صنایع دستی استان گلستان، روز سه شنبه با حضور مدیر کل حمایت از تولیدات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گرگان افتتاح شد.

خانه صنایع دستی استان گلستان افتتاح شد

به گزارش گلستان 24، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی گلستان در این خانه می توانند حضور یافته و برای فروش محصولات خود اقدام نمایند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در حوزه صنایع دستی در استان قریب به 20 هزار نفر هنرمند، فعال هستند، اما افرادی که شناسنامه کاری خود را به ثبت رسانده و در سایت نام نویسی کرده اند حدود 50 درصد از این تعداد می باشد.
ابراهیم کریمی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در استان 22 رشته صنایع دستی فعال بوده و تلاش می شود که رشته ها و صنایع دستی منسوخ شده با حمایت های لازم، احیاء گردد.
وی همچنین از افتتاح اولین بازارچه تخصصی صنایع دستی استان گلستان در گرگان بزودی خبر داد و گفت: این بازارچه در راستای حمایت از تولید کنندگان و ارایه محصولات به مردم در مجموعه باقری ها راه اندازی می شود.
کریمی گفت: دومین بازارچه نیز در آینده نزدیک در گنبدکاووس به بهره داری خواهد رسید و در 12 شهرستان دیگر استان نیز برای راه اندازی این بازارچه در حال مبادله موافقت نامه برای اخذ زمین هستیم.
وی در خصوص خانه صنایع دستی استان تصریح کرد: ساختمان حانه صنایع دستی گلستان از قبل وجود داشت و تنها برای بازسازی و تجهیز آن 500 میلیون ریال هزینه شده است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام مختلف ایرانی بوده و هریک صنایع دستی و آداب و رسوم خاص دارند./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار