رییس کل دادگستری گلستان گفت: در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی ۶۳ زندانی گلستان که بخش عمده آن‌ها محبوسین جرایم مالی و غیرعمد مالی بودند با کمک خیرین آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

۶۳ زندانی گلستان در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی آزاد شدند

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی روز دوشنبه در مراسم آزادشدن این زندانیان بیان کرد: از مجموع این افراد، سه زندانی محکوم به قتل بودند که با گذشت اولیای دم فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

وی افزود: زمینه آزادی این سه زندانی با حضور سه نفر از خادمین بارگاه امام رضا (ع) به عنوان سفیر صلح و سازش و آزادی زندانیان فراهم شد.

آسیابی خاطرنشان کرد: یکی از این متهمین در سال ۱۳۹۳ به علت مشاجره بر سر یک تلفن همراه با وارد کردن ضربه به سر دوست خود، سبب قتل وی شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: از آنجایی که انگیزه قبلی در این قتل مشاهده نشد و از طرف دیگر پدر و مادر مقتول نیز فوت کردند، برادر متوفی به عنوان ولی دم اعلام کرد خواهان قصاص نیست و در نهایت متهم با سپری کردن دوران محکومیت و رضایت برادر مقتول از زندان گنبدکاووس آزاد شد.

آسیابی ادامه داد: در پرونده دیگر متهم در سال ۱۳۹۷ در یکی از روستاهای کردکوی زن ۷۱ ساله را به قتل رساند که فرزند مقتول به عنوان تنها ولی دم روز گذشته با اعلام رضایت قطعی، از قصاص قاتل مادرش گذشت.

وی بیان کرد: همچنین در پرونده دیگری مربوط به شهرستان آق‌قلا، قاتل که با گذشت چند سال از اقدام به قتل عمد در حال سپری کردن دوران محکومیت بود با گذشت اولیای دم آزاد شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال با گذشت اولیای ۲۱ محکوم به قصاص و از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ محکوم به اعدام فرصت دوباره زندگی یافتند.

آسیابی ادامه داد: مقدمات بخشش و آزادی یک بانوی متهم به قتل در شرق گلستان فراهم شده و تلاش داریم تا در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) این فرد که از هشت سال قبل در زندان است آزاد شود.

وی بدون اعلام رقم دقیق بدهی زندانیان گفت یادآور شد: ۶۰ زندانی آزاده شده امروز از محکومین جرایم غیرعمد و مالی هستند که عده‌ای با بخشش شاکیان، برخی با کمک ستاد دیه و نیز کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار