رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان:

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان گفت: شهروندان از هرگونه تعلیف دستی حیات وحش در فصل سرما خودداری و در حفاظت از آن‌ها با محیط بانان مناطق تحت مدیریت محیط زیست همکاری کنند.

مردم از هرگونه تعلیف دستی حیات وحش در فصل سرما خودداری کنند

به گزارش گلستان 24، محمود شکیبا  اظهار کرد: حفظ حیات وحش وظیفه همگانی است و انتظار محیط زیست از شهروندان این است که از نزدیک شدن، زنده‌گیری و شکار حیوانات و پرندگانی که به علت سرما و گرسنگی در جستجوی مکانی امن‌تر به حاشیه روستاها و شهرها پناه می‌آورند، خودداری کنند.

وی همچنین گفت: هر چند شاهد کاهش دما بوده‌ایم، اما شرایط فعلی برای زیستمندان قابل تحمل است و نیاز به مداخله انسان‌ها در تغدیه وحوش نیست، به زبان ساده‌تر شهروندان لطف کنند که به وحوش لطف نکنند.

شکیبا ادامه داد: از هموطنان می‌خواهیم در صورت مشاهده حیوانات وحشی در مناطق شهری و روستایی، از نزدیک شدن و تعقیب آنها خودداری کنند و اگر این جانوران مصدوم و مجروح بودند، موضوع را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

وی از شهروندان استان گلستان درخواست کرد تا از هرگونه تعلیف دستی حیات وحش در فصل سرما خودداری و در حفاظت از آن‌ها با محیط بانان مناطق تحت مدیریت محیط زیست همکاری کنند.

شکیبا گفت: از هموطنان تقاضا می‌کنیم از ورود به آب بندان‌ها، تالاب‌ها و ایجاد اختلال مبنی بر زیستگاه پرندگانی که برای زمستان گذرانی مهاجرت کرده‌اند، خودداری کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار