معاون تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد؛

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از آغاز ثبت‌نام برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: مراسم روح‌بخش اعتکاف در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه سال جاری در سراسر گلستان برگزار می‌شود.

مراسم اعتکاف از 15 بهمن ماه شروع می شود

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام رضا دیلمی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اعتکاف یکی از رویش‌های انقلابی و عیار معنویت و اخلاق است، سه روز روزه‌داری و انقطاع از دنباله‌های متعارف زندگی، توجه به خداوند متعال، معنویت و توحید فرصتی برای بازگشت به خویشتن است.

وی ادامه داد: اینکه انسان بتواند چند صباحی در مکانی مقدس با حی سبحان خلوت کند و به جان و روح خود عطر معنوی و الهی ببخشد بسیار ارزشمند است، اعتکاف یکی از موهبت‌های الهی است که در دین اسلام به جایگاه و منزلت آن توجه ویژه‌ای شده و مطالب فراوانی در خصوص اعتکاف وجود دارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه انسان در اعتکاف با توشه‌ای معنوی و اعتقادی راسخ، خود را برای جهاد فی سبیل‌الله اعم از جهاد اصغر و اکبر و صحنه‌های تقابل با جبهه‌های باطل در سیر تمدنی آماده می‌کند، تصریح کرد: اعتکاف عصاره‌ای از عبادت‌ها و فضیلت‌ها است و انسان در ماه سراسر نور رجب سه روز در بهترین و مقدس‌ترین مکان روزه‌داری، تهجد، توسل و تفکر می‌کند.

دیلمی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی بر اساس رسالت خود در راستای بسترسازی اعتکاف اقدام می‌کند، ابراز داشت: درصدد هستیم پس از سه سال شیوع کرونایی، امسال رویش انقلابی اعتکاف در سطح استان گلستان به ویژه با حضور نوجوانان و جوانان بسط پیدا کند و چقدر زیبا است که پدران و مادران به همراه فرزندان خود در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اعتکاف برکات فراوانی برای خانواده‌ها و انقلاب اسلامی در سیر تمدنی دارد، تاکید کرد: در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اهداف ویژه‌ای را دنبال می‌کنیم که اشاعه و فرهنگ‌سازی جهاد تبیین، اشاعه و ترویج فرهنگ زیست اجتماعی مومنانه، توسل و تدبر در دین و قرآن، مردمی‌سازی تبلیغ و تربیت کنشگر انقلابی و مذهبی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مرتبط با اهل بیت(ع) بخشی از این اهداف است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: ما در قامت ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف پنج کمیته فرهنگی و قرآنی، رسانه و تبلیغات، ایمنی و امنیت، بهداشت و سلامت و کمیته پشتیبانی پیش‌بینی کردیم و با همت تشکل‌های دینی و انقلابی، خیرین و معتمدین و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان برگزار می‌شود.

دیلمی با اشاره به اینکه تمامی ادارات تبلیغات اسلامی آماده ثبت‌نام معتکفین هستند، تصریح کرد: مراسم اعتکاف در ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در گلستان برگزار می‌شود، مساجد برای برگزاری اعتکاف انتخاب شده و تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم معنوی اندیشیده شده است.

وی در پایان از خانواده‌ها خواست؛ با حضور گسترده خود در مراسم معنوی اعتکاف، بستر توسعه مباحث معنوی و مذهبی که نقش مهمی در تربیت منابع انسانی انقلابی در سطح جامعه دارد را فراهم کنند، همچنین افراد خیر و نیکوکار می‌توانند برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم مشارکت داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار