ابوالفضل تیرانداز امشب در دیدار با آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان که به مناسبت هفته مهارت انجام شد، اظهار کرد: 126 مربی حق‎التدریس فنی و حرفه‎ای استان گلستان موفق به قبولی در آزمون شده و طی مصاحبه‎ای که 10 روز آینده انجام خواهد گرفت وضعیت این مربیان مشخص می‎شود.

126 مربی حق‎التدریس فنی و حرفه‎ای گلستان تبدیل وضعیت می‎شوند

به گزارش گلستان 24، وی از پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تبدیل وضعیت 4 هزار و 800 مربی حق‎التدریس بر اساس برنامه پنجم توسعه خبر داد و تصریح کرد: قرار است در سال جاری وضعیت مربیان حق‎التدریس کشور تعیین تکلیف شود.

آموزش‎های فنی و حرفه‎ای متناسب با بازارکار احصاء شده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان با اشاره به اینکه سند تحول آموزش‎های مهارتی تدوین شده است، افزود: این سند مطابق با ظرفیت‎های بومی استان بر اساس هشت راهبرد و 24 سیاست تدوین شده و 100 برنامه عملیاتی قابل اجرا دارد.

تیرانداز با اشاره به اینکه ارگان‎های مختلفی پذیرای آموزش‎های فنی و حرفه‎ای هستند، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمپ‎های ترک اعتیاد از آموزش‎های فنی و حرفه‎ای برخوردار می‎شود همچنین تفاهم‎نامه آموزش‎های مهارتی با راه و شهرسازی، دانشگاه‎ها، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، بسیج طلاب، مرکز خدمات حوزه‎های علمیه منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‎های فنی و حرفه‎ای متناسب با بازارکار احصاء شده است، خاطرنشان کرد: آموزش‎های مهارتی بازارمحور هستند و کارآموزان و کارورزان متناسب با آموزش‎هایی که می‎آموزند معیشت خود را تامین می‎کنند.

راهیابی یک جوان گلستانی برای مسابقات 2015 برزیل در رشته جوش‌کاری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان بیان داشت: حضور موثر در عرصه‎های ملی و بین‎المللی در سند تحولی فنی و حرفه‎ای با جدیت پیگیری می‎شود.

تیرانداز گفت: ایران در زمینه آموزش‎های مهارتی در جهان رتبه چهارم را با وجود تحریم‎های ظالمانه داشته است، توجه به آموزش‎های مهارتی باکیفیت جزو اولویت‎های فنی و حرفه‎ای است.

وی بیان داشت: ارائه آموزش‎های باکیفیت سبب شده تا یک جوان گلستانی از روستای پنج‎پیکر برای مسابقات 2015 برزیل در رشته جوش‌کاری راه پیدا کند.

تیرانداز گفت: همه این مسائل نشان می‎دهد اگر آموزش‎ها باکیفیت باشد استان گلستان با وجود قابلیت‎های فراوان حرف‎های زیادی برای گفتن دارد و این ظرفیت در بخش فنی و حرفه‎ای برای اینکه گلستان در رتبه سوم جهانی قرار بگیرد کاملا مهیاست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار