دبیرکل مجمع تقریب مذاهب:

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: پروژه اسلام هراسی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های دشمن یعنی رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست.

پروژه اسلام هراسی یکی از مهمترین برنامه‌های دشمن است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت الاسلام حمید شهریاری روز دوشنبه در بازدید و زیارت از امام‌زاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس اظهارکرد:ما باید بتوانیم در کنفرانس‌هایی شبیه کنفرانس بین المللی منطقه‌ای وحدت اسلامی که گلستان میزبان آن است این پیام را به سراسر جهان برسانیم که تمام ادیان و مذاهب اسلامی در کنار همدیگر خواستار صلح و همبستگی جهانی و همزیستی مسالمت آمیز هستند.

وی نشان دادن چهره رحمانی اسلام را مهمترین اولویت مجمع جهانی تقریب مذاهب اعلام کرد و گفت: باید همه بدانند که چهره خشونت باری که غربی‌ها تلاش دارند با ابزارهای مثل داعش از اسلام بروز دهند، نامربوط به اسلام و نقاب‌های دروغینی است تا غربی‌ها را از اسلام بترسانند.

حجت الاسلام شهریاری بیان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با همبستگی علمای جهان اسلام با شرکت در سمینارها و همایش‌های مشترک این حرکت را محکوم کرده و این محکومیت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی این گونه اقدامات را نقشه‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای غربی برای عرضه چهره‌ای نامناسب از اسلام دانست و گفت: به طور طبیعی با شکسته شدن حرمت قرآن، احساسات مسلمانان جریحه دار می‌شود که نتیجه آن ناامنی در این کشورهاست لذا دولتمردان غربی باید هوشیار باشند و به این مساله توجه بیشتری کنند.

حجت الاسلام شهریاری افزود: مهمترین پیام ما به آنان این است که این نوع از حرکت‌ها مذبوحانه و حرمت شکنی‌ها در نهایت امنیت را در کشور خودشان مخدوش خواهد کرد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: دولتمردانی که اسم خود را مداقع آزادی گذاشتند و کشورشان را مهد آزادی می‌دانند تحمل قدسیات ادیان دیگر را ندارند و با توهین کردن و آتش زدن مقدساتی مانند قرآن کریم موجبات خشونت را در کشور خودشان فراهم می‌آوردند.

وی ادامه داد: نفرت پراکنی به صلح جهانی صدمه خواهد زد بنابر این اگر ما خواستار صلح جهانی و دوام آن هستیم ادیان الهی و مذاهب اسلامی باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم، همچنین رهبر معظم انقلاب توهین به مقدسات اهل سنت را حرام اعلام کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار