مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: برای ۱۰۰ درصد روستاهای استان طرح هادی مصوب شده و در ۵۱۹ روستا این طرح بازنگری شده است.

بازنگری طرح هادی ۵۱۹ روستای استان گلستان

به گزارش گلستان 24 از گرگان، سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تاکنون برای همه روستاهای استان گلستان طرح هادی در نظر گرفته شده و طرح هادی برای 519 روستا هم مورد بازنگری قرار گرفته و امسال هم در برنامه بازنگری در  415 روستا را داریم.

‌وی تصریح کرد: در سفر استانی رئیس جمهور به استان گلستان 3 هزار و 200 میلیارد ریال برای جبران عقب‌ماندگی طرح های روستایی استان  گلستان مصوب شد که از این اعتبار تاکنون 400 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

‌حسینی افزود: در حوزه  ظرفیت‌های گردشگری روستایی نیز دولت 400 میلیارد ریال و برای بهسازی روستایی هم 400 میلیارد ریال در سفر استانی به گلستان مصوبه داشت که روند تخصیص آن در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به اینکه بیش از 44 درصد واحد‌های مسکونی روستایی نیاز به مقاوم سازی دارند تصریح کرد: از 228 هزار و 600 واحد روستایی استان، 100 هزار خانه غیرمقاوم است که باید در این مردم بیشتر با ما همکاری کنند.

حسینی گفت: برای مقاوم‌سازی منازل روستایی که مالکین آن‌ها از اقشار کم درآمد و ضعیف هستند 2 میلیارد ریال تسهیلات 20 ساله با سود پنج درصد، با ضمانت زنجیره‌ای، 10 تُن سیمان رایگان و 600 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی افزود : در حوزه نهضت آسفالت، 800 هزار مترمربع آسفالت در روستاها از محل اعتبارات قیررایگان انجام شد که پیش‌بینی امسال آسفالت 1.5 میلیون مترمربع از معابر روستاهای گلستان است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود:  تاکنون103 هزار سند در طرح صدور سند و تعیین تکلیف املاک در مناطق روستایی استان صادر شد.

حسینی افزود: با توجه به این که مالکیت 65 درصد روستاهای گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است صدور این اسناد در استان از میانگین کشوری عقب‌تر است

 بازنگری و اجرای طرح هادی روستاها سبب توسعه روستا و گسترش فضای ساخت و ساز شده و از مصادیق اجرای شعار سال است و سبب ماندگاری مردم خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان تصریح کرد: 100 درصد روستاهای استان گلستان  طرح هادی مصوب داشته و در 519 روستا این طرح بازنگری شده و امسال هم طرح 415 روستا براساس اولویت بازنگری خواهند شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار