حسینی گفت: در سال جاری نیز پنج هزار و ۵۰۰ پرونده برای ساخت واحد مسکونی روستایی به بانک ها معرفی شده است.

۵۵۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک های گلستان معرفی شدند/ خبر خوش مدیرکل بنیاد مسکن از تسهیلات متمم مسکن روستایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: از پنج دی سال گذشته تا ۵ دی امسال در شهرستان گنبدکاووس ۷۱۰ واحد مسکونی به بهره برداری رسیده است که امروز شاهد افتتاح هفتصد و دهمین واحد با حضور مسئولان شهرستانی بودیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان ادامه داد: برای ساخت این واحدهای مسکونی در طول یک سال گذشته ۷۱ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان گنبدکاووس تخصیص داده شده است.

حسینی متذکر شد: همچنین از پنج دی سال گذشته تا ۵ دی امسال در شهرستان آق قلا ۴۵۰ واحد مسکونی به بهره برداری رسیده است که امروز شاهد افتتاح یکی از واحدها با حضور مسئولان شهرستانی بودیم.

وی افزود: برای افتتاح این واحد مسکونی نیز به شهرستان آق قلا ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص پیدا کرده است و همچنان روند مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را پیگیری می کنیم.

این مقام مسئول متذکر شد: در سال گذشته ۱۰ هزار واحد مسکونی شامل هفت هزار واحد مسکونی در بخش اعتبارات سیل و سه هزار واحد مسکونی در بخش احداث واحد مسکونی محرومین در استان گلستان به بهره برداری رسید.

حسینی بیان کرد: در سال جاری نیز پنج هزار و ۵۰۰ پرونده برای ساخت واحد مسکونی روستایی به بانک ها معرفی شده است که به ازای هر پرونده یک تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد در بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بنا به تصمیمات دولت بنا است سقف تسهیلات روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند که در این صورت به تمامی افرادی که در سال ۱۴۰۰ تسهیلات مسکن روستایی دریافت کردند  تسهیلات متمم پرداخت می شود.

گفتنی است که در استان گلستان ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی داریم که ۱۰۰ هزار واحد آن غیرمقاوم است و تقریبا سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان گلستان مقاوم سازی می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار