مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان:

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان گفت: 4شهر استان فاقد کتابخانه هستند که در حال رایزنی برای راه اندازی کتابخانه در این شهر ها هستیم.

4شهراستان فاقد کتابخانه هستند/ عضویت بیش از 50هزار نفر در کتابخانه های استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حاج‌آخوند عبدالحی میرزاعلی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: در استان گلستان 77باب کتابخانه به مردم ارایه خدمت میکنند که از این تعداد 63 باب کتابخانه های نهادی که زیر نظر نهاد کتابخانه های کشور هستند،. یک کتابخانه مستقل در بالاجاده کردکوی و بقیه کتابخانه های مشارکتی هستند که در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: از این تعدا کتابخانه های نهادی در استان 29 کتابخانه روستایی با یک کتابخانه مستقل و 35 کتابخانه شهری هستند.

میرزاعلی گفت: در حال حاضر بر اساس تعداد 50 هزار و 402نفر عضو کتابخانه های استان هستند که یک میلیون و 18 هزار و 919 نسخه کتاب در این کتابخانه ها موجود است و تعداد 388 هزار و 999 کتاب نیز به امانت گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال دوازدهمین دوره جشنواره رضوی گفت: این جشنواره هر ساله با اهداف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فعالیت های حوزه فرهنگی در رابطه با آشنایی با سیره خاندان حضرت رسول بخصوص امام رضا (ع) است که استقبال زیادی هم از آن می شود.

میرزاعلی افزود: شناسایی کتاب های فاخر در حوزه خاندان حضرت رسول و تولید محتوا از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان بیان کرد: ارسال آثار به این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته تا اواخر خرداد امسال ادامه دارد.

وی افزود: سال گذشته نیز در یازدهمین دوره این جشنواره در استان 37هزار و 299 نفر بود که از این تعداد 36هزار و 38نفر به صورت الکترونیک و تعداد یکهزار و 259 نفر در بخش مکتوب شرکت کردند که 2 نفر به عنوان نفزات برتر انتتاب شذند.

میرزاعلی گفت: از تعدادشرکت کنندگان عنوان شده تعداد 19هزار و 558 نفر و 17هزار و 741نفر مرد بوده اند.

وی افزود: میزان مشارکت دستگاه های اجرایی در جشنواره سال 1400و سال گذشته تعداد 55 دستگاه اجرایی شرکت فعال داشتند که آموزش و پرورش با تعداد 2هزار و 31نفر، اداره کل زندانها با تعداد یکهزار و 259 و دادگستری و شورای حل اختلاف استان با تعداد 479 نفر به ترتیب جزو دستگاه های اجرایی برتر شرکت کننده در این جشنواره بودند .

میرزاعلی عنوان کرد: در جشنواره سال گذشته 4نفر گلستانی جزو برندگان ملی بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار