مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان:

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: شهرداری‌های استان سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای محلی و کوششی حقوق و مزایا پرداخت کردند و برای اولین بار در تاریخ استان، سال قبل پرداخت حقوق و مزایای شهرداری‌های گلستان به روز شده و حتی معوقات گذشته هم پرداخت شد.

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال حقوق از محل درآمدهای محلی و کوششی شهرداری های استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسین علیقلی‌زاده روز پنجشنبه در دومین همایش شوراهای اسلامی این استان در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان اظهار کرد: مابقی درآمدهای محلی و کوششی به همراه درآمدهای کششی (ملی) در بخش‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هزینه شد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: براساس رنگ‌بندی درآمدی و پرداخت حقوق و مزایا در گلستان ۲۵ شهر آبی وجود دارد که درآمدهای محلی و کوششی شهرداری آنها جوابگوی پرداخت حقوق و مزایا است.

علیقلی‌زاده ادامه داد: همچنین سه شهرستان نارنجی در استان هستند که درآمدهای محلی و کوششی شهرداری آنها تا پرداخت حقوق و مزایا ۲۰ درصد کمتر است.

وی افزود: در این استان هفت شهر هم زرد هستند که درآمدهای محلی و کوششی شهرداری آنها جوابگوی پرداخت حقوق و مزایا نیست و از محل درآمدهای ملی، ارزش افزوده و فروش زمین و تهاتر تامین اعتبار می‌شوند.

علیقلی‌زاده افزود: در رنگ‌بندی درآمدی در سال ۱۴۰۰ یک شهر در گلستان قرمز بود که درآمدهای محلی و کوششی به همراه درآمدهای ملی شهرداری آن جوابگوی حقوق و مزایا پرداختی نبوده، اما سال گذشته این شهر به رنگ آبی تغییر رنگ داد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شهرهای گرگان و گنبدکاووس با ۴۹ درصد جمعیت ۶۴ درصد کل درآمدهای شهرداری‌های استان را در حالی داشتند که سال ماقبل آن این سهم ۷۷ درصد بود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۳۳ شهر دیگر استان با ۵۱ درصد جمعیت سهم ۲۴ درصد درآمد سال ۱۴۰۰ را به ۳۶ درصد در سال گذشته ارتقا دادند.

دیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: درآمد شهرداری‌های ۳۵ گانه این استان در سال گذشته به حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی افزود: ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از این درآمدها محلی و کوششی و مابقی آن کششی (ملی) بود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار