مدیر کل اوقاف و امور خیریه اسان گلستان با تاکید بر اینکه نماز در این مکان‎ها با اشکال روبرو است، افزود: برخی افراد با علم به این موضوع باز هم بی‎تفاوت برخورد می‎کنند.

نماز خواندن در ساختمان شهرداری گرگان و سایت اداری استانداری گلستان مشکل شرعی دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از عدم پرداخت موقوفات دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: عدم پرداخت حقوق موقوفات و منعقد نکردن قرارداد برخی ادارات استان با اوقاف بیانگر سهل انگاری آنهاست و به لحاظ شرعی با مشکل مواجه است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد افزود: ادارات زیادی در زمین های موقوفه ساکن هستند که به تذکرات مکرر اوقاف استان بی اعتنا بودند، برای این دسته از ارگان های دولتی از طریق قضایی اقدام کرده ایم.

به گزارش گلستان 24، وی با بیان این نکته که عذر برخی ادارات استان به دلیل مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز موجه است، اذعان کرد: بعضی ارگان های دولتی مانند فرودگاه دارای منبع درآمد هستند و از پرداخت حق اوقاف از موقوفات استان امتناع می کنند.

این مسئول گلستانی ادامه داد: تعدادی از ادارات استان پس از اطلاع رسانی برای بستن قرارداد با اوقاف حاضر شدند اما اکثریت هنوز حتی برای انعقاد قرارداد هم نیامده اند؛ شاید مقداری سهل انگاری نیز از سوی اوقاف استان بوده که بیشتر از این پیگیری نکرده است.

حجت الاسلام رئوف سید نژاد از رایزنی با استانداری برای رفع این مشکل خبر داد و تصریح کرد: معاونین استاندار قول دادند تا مطالبات اوقاف را از اعتبارات دستگاه هایی که بدهکار به این نهاد هستند، بپردازند که امیدواریم محقق شود.

بسیاری از دستگاه های اجرایی داخل شهر هم به اوقاف بدهکار هستند

وی با بیان این نکته که بسیاری از دستگاه های اجرایی داخل شهر هم به اوقاف بدهکار هستند، گفت: شهرداری یکی از بدکاران بزرگ اوقاف است که تاکنون علیرغم نامه نگاری های زیاد از سوی این اداره جواب درستی دریافت نشده است.

این مسئول گلستانی با تاکید بر اینکه نماز در این مکان‎ها با اشکال روبرو است، افزود: برخی افراد با علم به این موضوع باز هم بی‎تفاوت برخورد می‎کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به نقل مطلبی از حضرت امام(ره) در خصوص اهمیت نماز و مقدمات قبل از نماز، گفت: وظیفه ما امر به معروف و نهی از منکر است و نیاز است افراد و ادارات و مسئولان در این موضوع دقت لازم را داشته باشند.

اما مشکل ساخت و سازهای اداری انجام شده در سایت فقط به عدم پرداخت حق اوقاف نیست. پرداخت نکردن عوارض پایان کار ساختمان اغلب دستگاه های اجرایی در سایت اداری معضل دیگری است که باعث گله مندی مدیریت شهری گرگان نیز شده است./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار