به مناسبت هفته هلال احمر؛

به مناسبت هفته هلال احمر مانور پناهگیری و خروج اضطراری زلزله با رویکرد خانه های هلال به صورت متمرکز در گنبدکاووس برگزار شد.

مانور زلزله با رویکرد خانه های هلال در گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24، مانور پناهیگیری و خروج اضطراری زلزله با رویکرد خانه‌های هلال، بعدازظهر سه شنبه به صورت متمرکز با حضور مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان و معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در روستای سلاق غایب شهرستان گنبدکاووس و سایر شهرستان‌ها همزمان با سراسر کشور اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در حاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد: به مناسبت هفته هلال احمر با توجه به وظیفه مندی هلال احمر در آماده سازی مردم برای زمان بحران و به منظور ارتقا آمادگی، دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال و کاهش خسارات ناشی از زلزله، تمرین سراسری پناهگیری صحیح و خروج ایمن در استان گلستان همزمان با سراسر کشور اجرا شد.

قاسم غریب آبادی افزود: خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی به عنوان اولین افرادی که نزدیک به محل وقوع حادثه هستند می‌توانند در زمان طلایی پس از حادثه و تا رسیدن نیروهای امدادی در کوتاه‌ترین زمان خدمات مؤثری به مردم ارائه دهند بنابراین آموزش‌های دوره‌ای مردم حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: مانوری که در روستای سلاق غایب برگزار شد نشان دهنده آموزش‌های مؤثری است که در خانه‌های هلال فراگرفته‌اند بنابراین با تکرار و تمرین این مانورها و تمرین‌ها می‌توان به شعار (هر خانواده یک امدادگر) جامه عمل پوشاند.

گفتنی است استان گلستان دارای ۲۹۴ خانه هلال است که بیش از پنج هزار نفر عضو دارند و تاکنون در قالب ۱۳۷ تیم ساماندهی شده‌اند تا در زمان وقوع حادثه با تفکیک وظایف بتوانند بهترین خدمات را به مردم محل زندگی خود ارائه دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار