نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مختومقلی فراغی، فقط یک شاعر نبود، بلکه یک عارف و خداشناس خوب و شایسته بود و بنده خدا بود و خودش را گم نکرد.

مختومقلی فقط یک شاعر نبود، بلکه یک عارف و خداشناس شایسته بود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امشب در همایش ادبی مختومقلی فراغی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهارکرد: سراسر اشعار مختومقلی فراغی از علم، معرفت، بندگی خدا، سلوک، عرفان عملی و ورود در مسیر بندگی خدا موج می‌زند و این از امتیازات مهم مختومقلی فراغی بوده است.

وی بیان کرد: یکی از آرزوهای مختومقلی فراغی، نزدیک شدن دل‌های مسلمانان بود و این دغدغه به دلیل جنگ‌ها و مسائل به وجود آمده برای امت اسلامی ایجاد شده بود.

نماینده ولی فقیه گلستان افزود: مهم‌ترین دغدغه مختومقلی خداشناسی بود و در عین حال برای امت اسلامی و جامعه اسلامی هم دغدغه داشت.

امام جمعه گرگان افزود: مختومقلی فراغی یک بنده خالص و مخلص خدا بود و چون بنده خدا بود خود و جایگاه انسانی خودش را هم یافته و درک کرده بود.

وی گفت: افتخار می‌کنیم ایرانی و مسلمان هستیم و افتخار می‌کنیم منطقه استرآباد، گرگان و جرجان شخصیت‌های بسیار بزرگی داشته است که متأسفانه تا کنون در راستای معرفی آنها اتفاقی رخ نداده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: در طول تاریخ بزرگانی از ایران سربرآورده اند و رشته‌های مختلف علوم و دانش را گسترش دادند به طوری که غرب امروز مرهون تلمذ در محضر این دانشمندان ایرانی است.

وی گفت: برگزاری این همایش‌ها ما را به ریشه‌های مان وصل می‌کند، ملتی که ریشه، اصل، اساس و پایه نداشته باشد، آینده هم نخواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار