مدیر کانون های خدمات رضوی در گلستان:

مدیر کانون های خدمات رضوی استان گلستان گفت: در دهه کرامت امسال که از امروز آغاز می شود، بیش از 250 عنوان برنامه در 41قالب در شهرهای استان برگزار می شود.

اجرای 250عنوان برنامه در دهه کرامت/وجود 4500خادم یار در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  عباس حاجی اکبری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، اظهار کرد: امسال سه کاروان از سوم تا 10 خرداد به استان اعزام می شوند که 2کاروان در شرق استان و یک. کاروان در مرکز استان مستقر می شوند.

وی افزود: در حال حاضر 4هزار و 500 خادم یار در استان برای اعزام به حرم رضوی فعال هستند که از این تعداد یکهزار و 686 نفر هادم یار زن و دو هزار و 814 خادم یار مرد هستند.

حاجی علی اکبری گفت: 19 کانون تخصصی و یک کانون تخصصی نوجوانان رضوی زیر سایه خورشید در استان فعالیت میکنند .

وی افزود: جشن های این دهه با حضور خادم رضوی حرم امام رضا(ع) در کل شهرهای استان برگزار می شود و این خادمان با حضور در بیمارستانها، خانه های ایتام و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست  و سالمندان ، حال و هوای حرم را نزد آنان می برند.

در ادامه این نشست دبیر جشن های زیر سایه خورشید نیز  با بیان اینکه حضور در مناطق محروم یکی از برنامه های این دهه است، گفت: برگزاری کرسی های تلاوت قرآن، خطبه خوانی عقد جوانان زیر پر چم امام رضا در شهرهای مختلف، حضور مشاوران و پزشکان با ویزیت رایگان در مناطق مختلف، دیدار با فرزندان کار، غبار روبی مزار شهدای گمنام، برگزاری صلوات خاصه، اجرای مسابقات فرهنگی از نمونه برنامه های این ایام است که برگزار می شود.

صابر کشیری هدف از برگزاری  برنامه ها در این ایام را ایجاد نشاط برای مردم عنوان کرد و افزود:  علاوه بر ایجاد فضای نشاط آور برای مردم برگزاری این مراسم با هدف دیگری چون آوردن پرچم متبرک امام رضا برای آن دسته از  افرادی که نمی توانند به حرم رضوی مشرف شوند را فراهم می آورد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار