خدام بارگاه و آستان ملکوتی حضرت امام رضا(ع) در دومین روز سفر خود به گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان، به مرکز نگهداری سالمندان این شهر رفتند تا سالمندان این مکان، شمیم عطر ضوی را استشمام نمایند.

سالمندان گنبدی شمیم عطر رضوی را استشمام کردند

به گزارش گلستان24؛حضور خدام رضوی در مرکز نگهداری سالمندان شهر گنبدکاووس روز دوشنبه و در قالب یازدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خوشید و با نام 'گروه معین الضعفا' انجام شد.
برخی سالمندان این مرکز که از قبل به آنان گفته شده بود امروز خدام امام مهربانی، حضرت امام رضا (ع) میهمان آنان است و پرچم متبرک بارگاه ملکوتی آن حضرت را برای تبرک جستن به نزد آنان می آورند، برای این دیدار لحظه شماری می کردند.
تعداد زیادی از 75 سالمند مرد و زنی که در مرکز نگهداری سالمندان شهر گنبدکاووس حضور داشتند با دیدن خدام رضوی و پرچم متبرک بارگاه آن حضرت اشک شوق در چشمانشان حلقه زده و بعضا قطراتی از آن بر گونه های چروک شده آنان سرازیر می شد.
بوسه زدن بر پرچم متبرک رضوی که عطر آن در فضای این مرکز پیچیده بود و نیز بوسه بر بسته های تبرکی آستان مقدس امام رضا (ع)، نشان از عشق، محبت و علاقه وافر مردمان این سرزمین به امام رئوف و مهربان شان است.
درخواست سالمندان این مرکز از خدام رضوی برای نایب الزیاره بودن و رساندن سلام آنان به امام رضا(ع) از دیگر صحنه های زیبای حضور خادمان یازدهمین دوره جشن های مردمی کاروان زیرسایه خورشید در مرکز نگهداری سالمندان گنبدکاووس بود.
اما صحنه ویژه این حضور مربوط به سالمندی از خراسان بود و در ابتدا با قدردانی از مسئولان و خدمه این مرکز، با لهجه مشهدی خطاب به خدام امام رضا (ع) گفت: 'مو بچه ی حاج محمدم، سلام مو ره به آقا برسونن'. 
همچنین با اینکه برخی دیگر از سالمندان این مرکز با بدن های ضعیف و نحیف خود قادر به بلند شدن یا نشستن روی تخت نبودند و یا به بیماری آلزایمر (فراموشی) مبتلا بودند و بعضی هایشان هم هنوز از خواب بیدار نشده بودند اما خدام رضوی، پرچم متبرک آستان آن حضرت را بر سر و صورت آنان قرار می داده و بسته تبرکی بر بالین آنان می گذاشتند. 
علاوه بر سالمندان، پرستاران و خدمه مرکز نگهداری سالمندان گنبدکاووس نیز از فرصت به وجود آمده برای تبرک جستن پرچم آستان مقدس امام رضا(ع) و دریافت بسته تبرکی استفاده کردند. 
به گزارش ایرنا، دیدار با مددجویان اداره زندان، بازدید از یک کارگاه تولیدی و اشتغالزایی ویژه مددجویان بهزیستی، دیدار با خانواده شهید اهل سنت در روستای سلطانعلی بخش مرکزی و شرکت در مراسم جشن این روستا و عیادت از یکی از خدام آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس از مهمترین برنامه های دومین روز حضور خادمان بارگاه و آستان ملکوتی حضرت امام رضا (ع) در این شهرستان اعلام شد.
حضور گروه معین الضعفا در گنبدکاووس از روز گذشته (یکشنبه) آغاز شد و شرکت در غباروربی گلزار شهدا، بازدید از مرکز کارآفرینی، عیادت از بیماران مراکز درمانی، دیدار با خانواده شهید اسودی، شرکت در مراسم جشن روز دختر، دیدار با قرآن آموزان اهل سنت دارالقرآن امام شاطبی گنبد و پرچم گردانی در دریاچه مصنوعی از مهمترین برنامه های روز گذشته خدام رضوی در گنبدکاووس بود.
به گزارش ایرنا، خدام رضوی یازدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید از فردا به دیگر شهرهای واقع درشرق استان گلستان می روند که در نخستین گام میهمان شهروندان مینودشت و سپس دوزین خواهند بود.
به گفته سیدمجتبی مسلمی دبیر یازدهمین دوره جشن های مردمی زیرسایه خورشید در شرق استان گلستان، حضور کاروان خدام رضوی دراین منطقه تا اول مرداد امسال ادامه دارد و حدود 90 برنامه فرهنگی و هنری اصلی و برخی برنامه های فرعی و جانبی برای آنان پیش بینی شده است.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار