رییس حفاظت محیط زیست گنبد:

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس گفت: امسال با انجام این گشت‌های مشترک و شناسایی افرادی که تخلیه غیرمجاز پسماند و یا فاضلاب را در این جاده داشتند ۱۰ پرونده تخلف در مرجع قضایی تشکیل شد.

تشکیل 10 پرونده برای تخلیه غیرمجاز پسماند/جمع آوری زباله از جاده نفت گنبد

به گزارش گلستان 24، احمد احمدی با بیان این مطلب، اظهار کرد:  با توجه به اقداماتی که امسال با همراهی دستگاه‌های عضو کارگروه مدیریت پسماند شهرستان انجام شد، اداره راهداری مسوولیت پاکسازی زباله، نخاله‌ها و فضولات دامی موجود در این جاده را برعهده گرفت و تیم‌های مشترک اداره محیط زیست، راهداری، شبکه بهداشت و دامپزشکی به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی برای شناسایی افراد متخلف هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس ادامه داد: مکانی در سایت قدیم پسماند برای تخلیه پسماندهای فاضلاب شهری تعیین و مسیری به طول ۷۰۰ متر احداث و تابلو آن هم نصب شد.

احمدی اضافه کرد: همچنین محلی در میدان دام گنبدکاووس برای تخلیه فضولات دامی تعیین شد تا خودروها شبانه این فضولات را در جاده نفت تخلیه نکنند و اتاقک نگهبانی ۲۴ ساعته هم با همراهی یکی از واحدهای صنعتی بخش خصوصی در این جاده مستقر گردید.

وی گفت: بخشداران مرکزی و داشلی برون شهرستان گنبدکاووس هم تلاش دارند دهیاران را ملزوم به بستن قرارداد با سازمان مدیریت پسماند برای انتقال زباله‌ها به سایت‌های پسماند شرق و غرب استان کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس، ورود پساب فاضلاب خروجی شهر به رودخانه‌ها را از دیگر چالش‌های شهرستان دانست، بیان کرد: پساب خروجی شهر گنبدگاووس به دلایلی مانند به بهره برداری نرسیدن پروژه جمع آوری فاضلاب از ۶ کانال به رودخانه‌های چهل چای و گرگان رود هدایت می‌شود.

احمدی افزود: بازدید مشترک اداره آب و فاضلاب، شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و شهرداری از کانال‌های ورودی آب فاضلاب به رودخانه‌ها همراه با نمونه گیری انجام شده و شهرداری در حال تدوین طرحی با عنوان ساماندهی آب‌های سطحی است که بتوان این وضعیت را تا حدود زیادی مدیریت کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار