مدیر کل انتقال خون گلستان:

مدیر کل انتقال خون استان گلستان گفت: گلستان جزو 4 استان برتر کشور در تولید پلاسما است.

جزو 4 استان برتر کشور در تولید پلاسمای ضد هاری هستیم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، فاطمه محمدی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته تعداد 68هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 60 هزار نفر موفق به اهدی خون شدند که نسبت به سال قبل 17درصد رشد داشته است.

وی افزود: ذخیره خون در سال های گذشته 3 روز بود که حالا به 12روز رسیده است.

محمدی گفت:تا سال گذشته برای آزمایش های غربالگری بیماری هیپاتیت سی و آ نیازمند آزمایشگاه های مازندران بودیم که پس از خریداری و نصب دستگاه کوباکس این آزمایش ها و هم اکنون در مرکز استان انجام. می شود.

وی بیان کرد: در گذشته عمل های جراحی از جمله عمل قلب باز با مشکل تهیه خون روبرو بود و امروز بیمارانی که نیازمند این عمل هستد بدون دغدغه تهیه کیسه های خون اقدام به عمل جراحی میکنند.

مدیر کل انتقال خون گلستان افزود: در شرایط فعلی نیز با پیگیری های مداوم بیمارانی که نیازمند کیسه های فیلتردار گلبولهای سفید در بحث درمانی هستند به راحتی این کیسه ها در اختیار آنان قرار میگیرد.

وی بیان کرد: به نیازهای بیمارستانها در رابطه با خون و پلاسما پاسخگو هستیم.

محمدی گفت: این استان سال ها از داشتن واحد سیار خون محروم بود اما سال گذشته با پیگیری های مداوم و حمایت نمایندگان استان و استاندار گلستان واحد سیار خونگیری وارد استان شد.

وی با بیان اینکه نخستین مجمع خیران سازمان خون در استان تشکیل شده است، گفت: اعتبارات هزینه ای ما با حمایت خیران و مسولان استانی افزایش پیدا کردو بدون هیچ بدهی وارد سال جدید شدیم و از سوی دیگر 250درصد هم اعتبارات تملک دارایی ما افزایش یافته است.

محمدی گفت: 11/6 درصد اهدا کنندگان ما را بانوان تشکیل می دهند اما 6/50 درصد آن محقق شده چرا که در بسیاری موارد مراجعه کننده بانو بسیار زیاد داریم اما به ولیل مشکلاتی چون فشار خون پایین و یا کم خونی امکان اهدا ندارند.

به گفته محمدی از ابتدای سال تا کنون 17هزار و 722نفر مراجعه کردند که 15هزار و 526نفر خون اهدا کردند و از این تعداد 92 هزار و 406 نفر دوبار خون اهدا کرده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار