معاون رئیس قوه قضاییه؛

معاون مالی ، پشتیبانی و رفاهی قوه قضاییه گفت: همه مصوبات عمرانی سفر رئیس قوه قضاییه تا یک سال دیگر در گلستان تکمیل و اجرائی می شود.

تکمیل همه مصوبات عمرانی سفر رئیس قوه قضاییه تا یک سال دیگر در گلستان

به گزارش گلستان 24، ابراهیم شاهرخیان در مراسم افتتاحیه مجموعه ورزشی دادگستری گلستان، اظهار کرد: این سالن از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به گلستان بود که با تلاش و پیگیری رئیس کل دادگستری استان در کمتر از 6 ماه تکمیل و آماده بهره برداری شد .

وی افزود: از دیگر مصوبات سفر رئیس قوه به گلستان ساخت ساختمان جدید برای دادگستری شهرستان گنبدکاووس و شهرستان گمیشان بودکه این دو بنا نیز در حال ساخت است و تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود تا همکاران قضایی و اداری در محیط استاندارد به مردم خدمات ارائه دهند.

شاهرخیان، با بیان این که قوه قضاییه از حیث فضاهای اداری و قضایی با کمبود مواجه است گفت:بر مبنای استانداردهایی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصویب کرده است ، قوه قضاییه نیاز به 4 میلیون مترمربع فضای اداری در کشور دارد در حالیکه فضای موجود که الان به صورت ملکی در اختیار دارد حدود 2 میلیون و 200 هزار مترمربع است .

وی افزود: این رقم به این معناست که 50 درصد فضای اداری مورد نیاز ما یا در دسترس نیست و یا استیجاری است که این یکی از معضلات قوه قضاییه است و مشکلات زیادی را برای رسیدگی ها ایجاد کرده است .

وی افزود: یکی از اقداماتی که سعی می کنیم در قالب برنامه هفتم به صورت جدی دنبال کنیم ساخت فضاهای اداری مورد نیاز در یک برنامه زمانبندی 5 ساله است که امیدواریم اجرایی شود .

وی ادامه داد: اگر چه 50 درصد فضای اداری ما در کشور ملکی نیست اما در گلستان با مدیریت خوبی که در 2 سال گذشته صورت گرفته نسبت به استانداردهای دادگستری ها ی کشور جایگاه خوبی دارد و جزو 8 استان اول خود می دانیم .

وی افزود: در حال حاضر مهم ترین برنامه ما در گلستان، تکمیل ساختمان دادگستری گنبدکاووس هست که تلاش میکنیم تا پایان امسال این ساختمان افتتاح شود ،ساختمان گمیشان هم در حال ساخت است که با پیگیریها و تلاش استان این ساختمان هم به زودی تکمیل خواهد شد .

رئیس کل دادگستری گلستان هم گفت: سالن ورزشی با مساحت هزار و 250 متر مربع از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به گلستان بود که خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام دادیم در 6 ماه آماده بهره برداری شد .

حیدر آسیابی افزود: همکاران ما به ویژه قضات به علت حساسیت کاری برای حضور در فضاهای عمومی محدودیت هایی دارند و نیاز به چنین مجموعه ورزشی ضرورت داشت .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار