استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: گلستان نمونه و الگو در اجرای پروژه فیبر نوری در کشور است و با تکمیل پروژه این استان نخستین استان با صد در صد پوشش فیبر نوری است

گلستان نمونه و الگو در اجرای پروژه فیبر نوری در کشور است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه در نشست با دکتر زارع پور وزیر ارتباطات اظهار کرد: بر اساس سند بخشی حوزه فناوری برنامه ریزی در راستای تحقق گلستان به عنوان سرزمین هوشمند صورت گرفته و خوشبختانه در اقدامی جهادی تمام استان به بستر فیبر نوری مجهز شده است.

وی افزود: در سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان، شاهد پوشش صد درصدی فیبر نوری منازل و کسب ‌و کارها در همه شهرهای استان و ارائه سرویس در شهرستان گرگان هستیم.

زنگانه گفت: تاکنون نزدیک به ۹۶ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شدند.

وی بیان کرد:  از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان ۴۲ روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند.

زنگانه اظهار کرد: حدود ۴ درصد روستاهای باقی‌مانده (۳۴ روستا) نیز تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل خواهند شد.

به گفته وی فیبرنوری روستایی در فاز نخست بیش از ۱۲۰ کیلومتر ابلاغ شد و  تاکنون بیش از ۷۸ درصد آن اجرایی شده که با این اتفاق ۶ شهرستان و ۱۵۳ روستای استان تحت پوشش قرارگرفته‌اند  و  در فاز دوم نیز ۲۸۲ کیلومتر در دست اقدام قرار می‌گیرد.

وی افزود: طول جاده‌های اصلی و فرعی استان ۱۷۰۰ کیلومتر است و  تاکنون ۹۶.۲۸ درصد از تعهدات وزارت ارتباطات برای ایجاد پوشش ارتباطی محقق شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار