معاون بیمه اداره کل بیمه سلامت گلستان:

معاون بیمه و خدمات اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج تا سقف 107 نوع بیماری را تحت پوشش قرار داده است.

 107 نوع بیماری خاص توسط صندوق حمایتی تحت پوشش قرار گرفت

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علیرضا صحرایی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: این صندوق در گذشتهذفقط تعداد محدودی ازبیماری های خاص را تحت پوشش داشت و امروز با افزایش نوع بیماری خدمان حمایت از این بیماران افزایش یافته است.

وی افزود: بیماران تحت حمایت این صندوق از بسته های حمایتی بیشتری برخوردار می شوند.

صحرایی افزود: بسته های خدماتی حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج صندوق شامل دارو و تجهیزات پزشکی در زمان نگهداری از بیمار نیز می باشد.

وی بیان کرد: اعطای وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی با سود 4 درصد از دیگر خدمات بیمه سلامت به بیماران تحت پوشش این صندوق است که در این راستا بانک مهر ایران به تعداد 664 نفر و بانک ملت به تعداد 3هزار و 525 نفر وام پرداخت کرده است.

 

صحرایی افزود: 5 دهک اول کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سازمان قرار می گیرند که قبل از اجرای بند الف ماده 70 آیین نامه اجرایی فقط سه دهک اول جامعه تحت پوشش رایگان قرار می گرفتند.

وی افزود:، مبلغی که برای یکسال کامل توسط دهک های 6 به بالا پرداخت می شود 1 میلیون و 435 هزاررو 200 تومان است.

صحرایی بیان کرد: از جمعیت نزدیک به 2 میلیون نفری گلستان یک میلیون نفر تحت پوشش رایگان بیمه قرار دارند که از این تعداد 800 هزار نفر روستایی و 200 هزار نفر شهری هستند.

معاون خدمات بیمه ای اداره کل بیمه سلامت گلستان اظهار کرد: بیماران تصادفی، ضرب و جرحی و زیبایی شامل استفاده از بسته های حمایتی نمی شوند.

وی افزود: گلستان نهمین استان کشور در پرداخت خارج از ضوابط هزینه پرداخت کرده است..

صحرایی افزود: سال گذشته برای پرونده ها و هزینه های پرداختی از محل اعتبارات خارج از ضوابط 8 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار