کمانگری گفت: یک هزار و ٧٨٨ نفر از بیماران خاص در استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

١٧٨٨ نفر از بیماران خاص گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مهرداد کمانگری» صبح امروز (دوشنبه ١٠ آبان) در مراسم تجلیل از پزشکان گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر پایه در حوزه بهداشت و درمان کشور با تحت پوشش  قرار دادن بیمه درمان بیش از 40 میلیون نفر ( تقریبا نیمی از جمعیت کشور ) در صندوق های پنج‌گانه بیمه ای نقش بسزایی در نظام سلامت جامعه ایفا می کند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: اداره کل بیمه سلامت استان گلستان نیز تعداد یک میلیون و ١۵٨ هزار و ٣٠٠ نفر از جمعیت استان برابر با ۵٨ درصد  را تحت پوشش بیمه درمان قرار داده است.

 

وی ادامه داد: از این تعداد، ٩٧۴ هزار و ٣٨ نفر از بیمه شدگان به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای در دو صندوق روستائیان و سلامت همگانی تحت پوشش بیمه درمان این اداره کل قرار گرفته اند.

 

کمانگری گفت: یک هزار و ٧٨٨ نفر از بیماران خاص شامل هموفیلی، پیوند کلیه، تالاسمی، ام اس و دیالیز استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند و خدمات رایگان را دریافت می کنند.  
 

وی در خصوص پرداختی های بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد، افزود: هزینه های بیمارستان های  دولتی دانشگاهی و مراکز بهداشت تا مردادماه، بیمارستان های خصوصی و دولتی غیر دانشگاهی تا مرداد ماه، پزشکان، پاراکلینیک ها، درمانگاه های دولتی غیر دانشگاهی و داروخانه ها تا  شهریورماه، سطح یک پرسنلی ٨٠ درصد علی الحساب مهر  و نسخ الکترونیک پزشکان، پاراکلینیک ها و داروخانه ها تا شهریور ماه پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار