دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان :

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان این استان شمالی را دومین استان آلوده به سوء مصرف موادمخدر در کشور دانست و بیان داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۵ هزار نفر از معتادان متجاهر در این استان تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند.

۵۵ هزار معتاد در گلستان خدمات درمانی دریافت کردند

به گزارش ساجد خبر، مهدی طالبی امروز  در همایش «یاریگران زندگی در روستاها» ویژه شهرستان مینودشت افزود: در مدت اشاره شده و با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی بالغ بر ۱۰ تن انواع موادمخدر در گلستان کشف و ضبط شد.

وی بابیان اینکه گلستان درحوزه مبارزه با موادمخدر و ترک اعتیاد عقب ماندگی‌های زیرساختی دارد، اضافه کرد: با تلاش های انجام شده مجموعه مدیران ارشد استان طی ۱۵ ماه گذشته، ظرفیت مراکز ترک اعتیاد گلستان از ۱۰۰ نفر به یک‌هزار نفر افزایش یافته است.

طالبی ادامه داد: علاوه بر این، مرکز ترک اعتیاد با ظرفیت ۴۰۰ نفر در گنبدکاووس در مراحل ساخت نهایی قرار دارد و مرکز ترک اعتیاد بانوان با ظرفیت ۶۰ نفر هم در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان، موادمخدر را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی و اولویت برنامه دولت سیزدهم در پیشگیری و مقابله با آن دانست و اظهارداشت: اهمیت این موضوع به‌ اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۵ و همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلان نظام به سران سه قوه به آن اشاره و توجه به آن را مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: موادمخدر منشا و پایه بسیاری از دیگر جرائم و آسیب‌های اجتماعی مانند «طلاق، سرقت‌ها، همسرآزاری و کودک آزاری» است که بهترین راه مبارزه با آن، خود مراقبتی و مردمی کردن امر پیشگیری و مبارزه با موادمخدر درجامعه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار