رییس کل دادگستری گلستان گفت: ۲ محکوم به قصاص در این استان در آستانه اجرای حکم اعدام به حرمت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع)، از سوی اولیای دم بخشیده شدند.

۲ قاتل در گلستان به احترام ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) بخشیده شدند

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهار کرد: این ۲ محکوم در قالب پویش «به حرمت امام حسین (ع) می‌بخشم» از سوی خانواده مقتولین فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

وی با یادآوری این که این ۲ خانواده دیروز و امروز با حضور در دادگاه‌ گذشت خود را از قصاص محکومین اعلام کردند، بیان کرد: این پویش تا پایان محرم و صفر ادامه دارد و در قالب آن، تلاش‌ها به صورت ویژه برای ترغیب طرفین پرونده‌ها به صلح و سازش به خصوص پرونده‌های مهم، متمرکز می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، ریش سفیدان، علما و افراد اثرگذار نیز در این پویش، به کمک دستگاه قضایی استان می‌آیند تا برای حل و فصل مسالمت آمیز پرونده‌ها و حل اختلافات طرفین، کمک کنند.

آسیابی افزود: یکی از این محکومان به قصاص در زندان گنبدکاووس ، پدر یک خانواده است که سال‌ها پیش در یک دعوای خانوادگی، سبب مرگ همسرش شد.

وی اضافه کرد: این فرد به درخواست فرزندان خود که اولیای دم هستند به قصاص محکوم شد و پس از در نوبت اجرا قرار گرفتن حکم، با وجود بارها پادرمیانی صلح یاران و بزرگان و ریش سفیدان خانواده، اولیای دم راضی به بخشیدن پدر خود، نشده بودند.

وی ادامه داد: روز گذشته با پادرمیانی دادستانی شهرستان کلاله و تعدادی از صلح یاران، بالاخره فرزندان این مرد به حرمت ماه محرم، حاضر به گذشت شدند و این محکوم پس از ۱۷ سال آزاد شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: دومین محکوم به قصاص هم یک مرد میانسال است که پس از هفت سال اولیای دم، بزرگوارانه راضی به گذشت شدند و به حرمت ماه محرم از قصاص گذشتند.

براساس این گزارش از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد محکومان به قصاص در گلستان که مورد بخشش و گذشت اولیای دم قرار گرفتند، به چهار نفر رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار