حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در پیامی از رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط دست اندرکاران مجالس عزاداری حسینی،مسئولان مساجد هیات های مذهبی، مبلغین،مادحین، خادمین و همه عزادران حسینی تقدیر و تشکر کرد.

قدردانی مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان  از عملکرد فاخر دست اندرکاران مجاس عزاداری در دهه اول محرم

به گزارش گلستان ۲۴؛ وی گفت: عزاداران حسینی گلستان  در دهه محرم 1400  در زیبا ترین وجه  با اقامه مجالس عزاداری  همراه با شور و شوق حسینی از بهداشت و سامت  عمومی پاسداری و صیانت کردند.

  گرزین اظهار داشت:عزاداران منزل به منزل با قافله حضرت سیدالشهدا(ع) منزل‌گاه‌های بهداشت و سلامت، احسان و همدلی، ایثار و فداکاری، تولید و خدمت، برادری و محبت را طی کرده  و درس جهاد سلامت را به همراه کرامت خون شهیدان و مصالح امت اسلامی و تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی به جهانیان آموختند.

وی افزود: الحمد الله هیئات مذهبی، شبکه تبلیغ ، مداحان و مردم عزادار گلستان با  رعایت با رعایت دستور العمل های  بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی الگویی موفق از به  روز رسانی خود با شرایط حاضر و  پیشگیری شیوع کرونا را ثبت کردند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

گرزین گفت: محرم امسال عزاداران حسینی و ملت مسلمان و انقلابی ما نشان دادند که در بزنگاه‌ها با تلفیق شور و شعور حسینی اجازه خاموش‌شدن چراغ سوگواری و شعائر اسلامی اهل بیت عصمت و طهارت را نمی‌دهد و از سویی این اقدامات مطلوب هیئات و عزاداران حسینی برگ زرینی از رعایت دستورات بهداشتی را نمایش دادند و تجربه محرم سال گذشته نشان داد که بعد محرم نه تنها کرونا افزایش نیافت بلکه شاهد کاهش کرونا در جامعه بوده ایم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به  ایام پیش رو  سوگواری امام حسین علیه السلام ، اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، اظهار داشت: انتظارم از عزاداران حسینی است تا با  همین نگاه  و رعایت دستورالعمل‌ها و همکاری مطلوبی که هیئات مذهبی با مسئولان بخش بهداشت و درمان داشتند، به ادامه ی  اقامه عزای اهل بیت(ع) بپردازند و اجازه ندهند معاندین  هیچ  گونه سوءاستفاده ای از مجلس امام حسین علیه السلام کنند. 

وی افزود: دشمن از ماه‌ها قبل با استفاده از تریبون‌های رسانه‌‌ای و فضای مجازی به‌دنبال تخریب و تبلیغ دروغ خبری علیه شعائر حسینی بود و برای ضربه به عزای حسینی و محافل سیدالشهدا(ع) در راستای زیرسوال بردن شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی از هیچ کوشش ناصوابی دریغ نکرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اظهار داشت: علی‌رغم همه این تلاش‌ها برای تخریب و شبهه‌افکنی‌ها، عاشقان حسینی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در محرم امسال با رعایت دقیق و درست پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردند تا مراسم عزای حسینی را با شکوه و عظمت چشمگیر و به همراه اقدامات بهداشتی برگزار کنند.

گرزین با بیان اینکه در محرم امسال  شاهد حضور چشمگیرتر هیئات مذهبی  و عزاداران در مراسم ماه محرم و نذورات محرم نسبت به سال گذشته بوده ایم،گفت: دستور العمل ها و پروتکل‌های بهداشتی نیز نسبت به سال گذشته بهتر رعایت شده و حضور آنان منظم تر بوده است.

وی گفت:تشکل های دینی گلستان در این دهه در شرایط سخت  بیماری دلتا، با انتقال مراسم سوگواری از اماکن سر بسته به امکان سر باز مدارس، معابر،خیابان ها ، پارکینگ ها،دانشگاه ها ، بوستان  شهدای گمنام، و ... سلامت و بهداشت عمومی را به همراه صلابت دینی و اعتقادی و ایمانی به نمایش گذاشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان با اشاره همکاری بین دستگاهی ادارات مرکز بهداشت، بسیج، نیروی انتظامی، دادستانی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و... گفت: دستگاه ها نسبت به سال گذشته همکاری بیشتری با ستاد اجرایی عملیات محرم داشته اند که از همه ی آنها نهایت تشکر را به عمل می آوریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار