معاون آموزش و پرورش گلستان:

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» با حضور دانش‌آموزان خبر داد.

سوگواره «احلی من العسل» در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، موسی کابلی گفت: سوگواره «احلی من العسل» فردا دوشنبه همزمان با ششمین روز ماه محرم برای آشنایی دانش‌آموزان گلستانی با مکتب و قیام عاشورا و منش و کردار حضرت قاسم (ع) در امامزادگان و اماکن مذهبی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز پسر گلستانی به این برنامه دعوت شدند که به صورت متمرکز ۴۰۰ نفر آنان در امامزاده عبدالله گرگان حضور خواهند داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: این آئین مختص نسل جوان و نوجوان در بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار می‌شود تا دانش آموزان با این شخصیت برجسته و مفاهیم نهضت عاشورا بیشتر آشنا شوند.

کابلی افزود: عزاداری برای سالار شهیدان با محوریت توسعه فرهنگی، انگیزشی، تربیت دینی و اسلامی برای نسل نوجوان و جوان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: همزمان با شهرستان گرگان، دانش آموزان پسر ۱۳ شهرستان دیگر استان هم در این سوگواره شرکت خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: در روز هشتم ماه محرم هم همایش «دختران حاج قاسم همپای زینب (س)» مخصوص دختران گلستان برگزار می‌شود.

ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن (ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن (ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تاسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن (ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار