مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ۴۳۸ موکب برای پذیرایی از عزاداران حسینی در تمام نقاط استان برپاست و به احتمال فراوان ۱۷۵ موکب دیگر تا ماه صفر به ویژه ایام اربعین به این تعداد اضافه خواهد شد.

۴۳۸ موکب پذیرایی از عزاداران حسینی در گلستان برپاست

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام عباسعلی گرزین اظهار کرد: موکب‌ها علاوه بر پذیرایی از عزاداران حسینی در بخش‌های مانند گسترش شعائر دینی، مشاوره‌های خانوادگی و اخلاقی و برپایی کارگاه‌های جذاب نقاشی و مسابقات متنوع ویژه کودکان هم به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ۱۷۰ مبلغ اعزامی از قم در کنار ۸۲۰ مبلغ بومی با حضور در مساجد و هیات‌های مذهبی مناطق شهری و روستایی استان گلستان آیین‌های سوگواری و برنامه‌های فرهنگی را اجرا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از فعالیت هزار و ۱۱۰ مداح مرد و زن در کنار هزار و ۳۵۰ هیات مذهبی استان خبر داد و گفت: هیات‌ها با دعوت از مداحان اهل بیت(ع) میزبانی مراسم ماه محرم و برنامه‌های ویژه اربعین حسینی را برعهده دارند.

حجت الاسلام گرزین با اشاره به برگزاری مراسم محرم در ۸۳۰ مسجد و ۸۷۰ حسینیه مناطق شهری و روستایی استان گلستان، بیان کرد: مردم بهترین حافظ قیام سیدالشهدا(ع) در طول تاریخ بعد از کربلا تا الان بودند و با تاسی از سیره اهل بیت(ع) و فرامین علمای دین بهترین مراسم سوگواری را با برپایی مجالس و دسته‌های عزاداری در هیات‌ها، تکایا، حسینیه‌ها و زینبیه‌ها برگزار می‌کنند.

وی افزود: با وجود تلاش‌های دشمن برای فتنه افکنی در میان مردم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز شاهد همراهی بسیار خوب اقشار مختلف جامعه در برپایی مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) و یاران ایشان هستیم به عنوان مثال سال گذشته با وجود همه مشکلات اقتصادی حاکم عزاداری‌ها همراه با اطعام دهی چه در داخل کشور و چه با برپایی موکب در مسیر زائران امام حسین(ع) در عراق به بهترین نحوه برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امسال هم از شروع ماه محرم تا به امروز استقبال مردم از مجالس عزاداری‌ها و کمک به اطعام دهی و پذیرایی در موکب‌ها بسیار خوب و چشمگیر بوده است و اهل سنت هم با صدقه دادن، قربانی کردن و اطعام دهی در کنار سایر مردم استان خود را در مراسم عزاداری سهیم می‌دانند و پوشش ختم قرآن گسترده‌ای را برای سیدالشهدا(ع) در میان اهل سنت استان شاهد هستیم.

حجت الاسلام گرزین با تاکید بر اینکه استان گلستان سرشار از سنت‌ها و آیین‌های فراوان مذهبی ویژه ماه محرم و صفر است، افزود: هر یکی از روستاها آیین و سنت مختص به خود را برای عزاداری‌ها دارد و از موارد شاخص می‌توان به عزاداری «کمربه کمر رامیان و جوش زنی کردکوی» اشاره کرد و تلاش داریم به سمت احیای این آیین‌ها برویم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار