دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان:

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: طرح ساماندهی معتادان متجاهر در این استان شمالی با جدیت پیگیری می شود و از سال قبل افزایش ظرفیت ساماندهی این قشر در شهرهای گرگان و گنبدکاووس در دستور کار قرار گرفته است.

طرح ساماندهی معتادان متجاهر با جدیت پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی طالبی ظهر امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: یک مرکز ساماندهی معتادان متجاهر در توسکستان گرگان با ظرفیت ۱۰۰ نفر در حال فعالیت است و طبق برنامه ریزی شده این ظرفیت به ۲ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: علاوه بر آن یک مرکز ساماندهی معتادان متجاهر ویژه بانوان در شهر گنبدکاووس با ظرفیت ۴۵ نفر آماده راه اندازی است و در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

طالبی از افزایش ظرفیت مرکز نگهداری معتادان متجاهر توسکستان به ۴۰۰ نفر با محوریت شهرداری گرگان خبر داد و گفت: این طرح دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به این که ساماندهی مرکز متعادان متجاهر گنبدکاووس با ظرفیت ۴۴۰ نفر با واگذاری زمین توسط جهادکشاورزی این شهرستان وارد عملیات اجرایی شده است، یادآور شد: این طرح ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طالبی از طرح‌های آزمایشی «غوام» (غربالگری معتادان متجاهر)، یاریگران زندگی روستا با پوشش ۳۰۰ روستای و راه‌اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی در یک سال اخیر در استان را از دیگر اقدام مهم در پیشگیری از اعتیاد برشمرد و گفت: گلستان جزو ۲ استان آلوده به مصرف مواد مخدر است و باید نگرانی دست اندرکاران مواد مخدر بیشتر از گذشته شود.

طالبی کشف ۱۰ تن انواع موادمخدر ، دستگیری ۱۰ هزار معتاد، اجرای هزار و ۳۰۰ برنامه پیشگیری از اعتیاد طی هفته گرامی داشت مبارزه با مواد مخدر،تدوین الگوی ائتلافی پیشگیری از اعتیاد در ۶۳ محله و پوشش ۲۸ محله در سال جاری با همکاری فرمانداران، را از دیگر خدمات مقابله با مواد مخدر استان برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: استفاده هرچه بهتر از ظرفیت مردم در اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد رویکرد مهم دولت سیزدهم است که با جدیت پیگیری می‌شود.

طالبی افزود: در ۲ سال اخیر بیش از ۵۵ هزار نفر به دلیل سوء مصرف موادمخدر در ۲۰۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد این استان پذیرش شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، برگزاری هزار و ۵۲۶ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در استان طی سال قبل از دیگر خدمات مهم دستگاه های مرتبط و تشکل های مردمی در استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار