دبیر شورای مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس:

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ارائه آموزش‌های مبارزه با موادمخدر‌ به ۵۰ هزار نفر گفت: بزرگترین و جامع‌ترین مرکز درمانی، آموزشی و اقامتی استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی شد.

 بزرگترین مرکز درمانی و آموزشی استان گلستان در گنبدکاووس راه‌اندازی شد

به گزارش گلستان 24، حنیفه عصمتی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته مبارزه با مواد مخدر و جشن خانوادگی امید، نشاط، زندگی با رویکرد اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: بزرگترین و جامع‌ترین مرکز درمانی، آموزشی و اقامتی استان در گنبدکاووس راه‌اندازی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس افزود: یک مرکز دولتی و 15 مرکز خصوصی  MMT با دو شیفت کاری جهت ارائه ارائه خدمات به بیماران راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: به منظور ارتقاء سطح آگاهی و آموزش مردم، 50 هزار نفر از افراد مختلف جامعه و 10 هزار دانشجو و دانش‌آموز تحت پوشش آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

عصمتی یادآور شد: برای تقویت رویکرد اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر با هدف مشارکت آحاد جامعه شکل گیری سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار قرار گرفت و در این راستا 15 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه، درمان و کاهش آسیب فرهنگی و پیشگیری، توانمندسازی، اشتغال معتادان بهبود یافته در سطح شهرستان به صورت شبانه‌روزی برای جلوگیری از توسعه اعتیاد تلاش می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: در مرکز سرپناه شبانه‌روزی هر شب 40 کارتن خواب و معتاد در این مرکز بیتوته کرده و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

جشن امید، نشاط زندگی در گنبدکاووس برگزار می‌شود

وی گفت: در هفته مبارزه با موادمخدر که از امشب به مدت 6 شب خواهد بود هر شب توسط یکی از دستگاه‌های اجرایی، برنامه جشن امید، نشاط زندگی با رویکرد اجتماعی کردن امر مبارزه در دریاچه مصنوعی برگزار می‌شود.

عصمتی تصریح کرد: با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش و کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان، نمایشگاهی جهت آگاهی و دانش مردم  و آشنایی با انواع موادمخدر در طول هفته دایر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان گنبدکاووس افزود: راه‌اندازی کمپ ویژه زنان، راه‌اندازی کارگاه تولیدی خیاطی و چرم دوزی ویژه معتادین بهبود یافته در شهرستان به منظور جلوگیری از بازگشت معتادین به چرخه اعتیاد، راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ویژه بهبود یافتگان، پیگیری و راه‌اندازی مرکز ماده 16 در گنبدکاووس، جهت جمع‌آوری معتادین متجاهر با محوریت گنبدکاووس در این هفته افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار