دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان گفت: در ۱۰ ماه امسال ۱۴ تن انواع موادمخدر در استان گلستان کشف و ضبط شد و افرادی که در سطح کشور در این موضوع فعالیت می‌کردند ضربه خورده و متلاشی شدند.

 ۱۴ تن موادمخدر در استان گلستان کشف شد

به گزارش گلستان24 ؛محمودرضا روحانی‌فر ظهر دیروز در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان اظهارداشت: متاسفانه با همه اقدامات موثری که در کشور و استان گلستان در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر انجام شده سن اعتیاد از 21 سال به 15 سال و جنسیت اعتیاد از مردان به زنان تغییر یافته است.

وی افزود: بیکاری عامل اصلی اعتیاد نیست و در حال حاضر 87 درصد معتادان ما شاغل و متاهلین بیشتر از مجردین به موادمخدر اعتیاد دارند. گرایش روستائیان نسبت به افراد شهرنشین در مصرف انواع موادمخدر افزایش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان بیان داشت: با توجه به اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در 5 کمیته فعالیت دارد اما تمرکز ما بیشتر در حوزه‌های درمان، پیشگیری و مقابله بوده و آموزش خانواده و آگاهی‌بخشی به خانواده از اقدامات و اولویت‌های اصلی ما است.

وی ادامه داد: متاسفانه 53 درصد خانواده‌ها آموزش لازم را در حوزه موادمخدر ندارند و با توجه به اینکه مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی گرایش یافته و در عرض چند دقیقه فرد می‌تواند این مواد را مصرف کند، بیشتر خانواده‌ها 3 تا 5 سال بعد از مصرف فرزندانشان متوجه اعتیاد وی می‌شوند.

روحانی فر گفت: خانه، مدرسه، دانشگاه، مردم و مدیران دستگاه اجرایی و به ویژه مردم باید همکاری لازم را دشته تا پیام خودمراقبتی برای همه خانواده‌ها آموزش داده شود.

وی یادآور شد: تقریبا در بیشتر شهرستان‌های استان مراکز درمانی MMT وجود دارد. 155 مرکز آماده درمان معتادان در استان هستند و باید این اطلاع‌رسانی انجام شود تا این افراد در چرخه درمان قرار گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان بیان داشت: با توجه به مراکز درمانی و سم‌زدایی صورت گرفته متاسفانه در ماندگاری درمان موفق نبودیم و مصوبات لازم برای راه‌اندازی این حوزه که ماندگاری درمان را افزایش دهیم در سال آینده گرفته شده است.

وی اظهارداشت: از‌سال 57 تا 95 بیش از 10 هزار تن انواع مواد مخدر کشف و 7 میلیون و 500 هزار نفر در این رابطه دستگیر شدند که 30 درصد انها افراد تکراری بودند. 3 هزارو 400 نفر در مسیر مبارزه با موادمخدر شهید شدند که از این تعداد 83 نفر مربوط به استان گلستان هستند و از این میزان 20 شهید گنبدی هستند.

سرهنگ محمود علی فر فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: در 11 ماه گذشته 46 طرح عملیاتی برای مقابله و مبارزه با موادمخدر در شهرستان اجرا شده که از این میزان 13 مرحله در محلات آسیب‌پذیر بوده است.

وی افزود: در همین مدت 240 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شده که از این میزان یک کیلو و 238 گرم موادمخدر صنعتی است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: در 11 ماهه گذشته یک‌هزار و 569 نفر معتاد و خرده فروش دستگیر شدند که از این تعداد 51 نفر زن و یک‌هزار و 518 نفر مرد بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار